شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ماموران گشت ارشاد با «درخواست کتبی» مدیرعامل مترو در ایستگاه‌ها مستقر شدند

محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری قطارشهری تهران، به طور رسمی از استقرار  ماموران گشت ارشاد در ایستگاه‌ها و حتی واگن‌های مترو خبر داد.

او گفت پس از درخواست کتبی فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران، از نیروی انتظامی، «در حال حاضر ماموران پلیس بانوان مترو تهران در ایستگاه‌ها مستقرند و با ارشاد و همچنین تذکر از بانوان بدحجاب می‌خواهند که شئونات اسلامی خود را چه در ایستگاه و چه در داخل واگن رعایت کنند.»

محمدیان تاکید کرد که از روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، کار نصب «بنرهای ارشادی با موضوع بدحجابی» و با محتوای «با حجاب وارد مترو شوید»، در ایستگاه‌های متروی تهران شروع شده است.

طی چند روز گذشته خبرهایی از قول مدیران این شرکت در خصوص فعال شدن گشت ارشاد و فعالیت پلیس بانوان در موضوع بدحجابی در ایستگاه‌های مترو منتشر و پس از آن گزارش‌ شد که از چند روز پیش ماموران زن نیروی انتظامی در ایستگاه‌های مترو به زنانی که «حجاب اسلامی» را رعایت نکنند، تذکر می‌دهند.

آغاز نصب «بنرهای ارشادی» در ایستگاه‌های مترو سومین مرحله از اقداماتی است که مدیران شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه  وابسته به شهرداری تهران برای رعایت حجاب مورد تایید حکومت در مترو در پیش گرفته‌اند.

محمدیان با بیان اینکه «برخی مسافران از نحوه پوشش بانوان بدحجاب گلایه دارند»، گفت: «به همین منظور تلاش می‌کنیم با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و ترویجی برای حفظ شئونات اسلامی گام‌هایی برداریم.»

او به صراحت اعلام کرد که حضور ماموران نیروی انتظامی و گشت ارشاد در مترو به درخواست نوبخت انجام شده و افزود: «مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه نیز چند روز گذشته طی مکاتبه‌ای با فرمانده پلیس مترو خواسته بود که در این زمینه اقداماتی انجام دهد.»

چهار روز قبل، نوبخت با تاکید براینکه «رعایت حجاب اسلامی در مترو الزامی است و ارتباطی به واگن یا ایستگاه ندارد»، گفته بود: «اطلاعیه‌ای در این زمینه تهیه کرده و رهنمودهای لازم درمورد حجاب اسلامی را در همه خطوط و واگن‌های مترو انجام می‌دهیم و برنامه‌ها در این زمینه آغاز شده است.»

او همچنین گفته بود: «فعالیت ماموران مترو ارشادی است و در راستای همکاری با پلیس انجام می‌گیرد و تا قبل از ماه محرم تغییراتی را از لحاظ بهبود وضعیت حجاب در مترو شاهد خواهیم بود.»

به گفته نوبخت ماموران پلیس زن مترو، «همچون سطح جامعه اقدامات لازم را برای ارشاد بدحجابان و بی‌حجابان انجام می‌دهند ولی باید توجه داشت که شرایط در زیر زمین با روی زمین کمی متفاوت است و ما آهسته و پیوسته در این زمینه گام‌های لازم را برداشته‌ایم.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More