شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
ادامه دادگاه داماد وزیر کار؛

محمد هادی رضوی بیش از ۲۰۰ میلیارد وام گرفته است

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری، وزیر کار ایران، به همراه ۳۰ متهم دیگر پرونده فساد مالی بانک سرمایه روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.

در این جلسه، رسول قهرمانی، نماینده دادستان، با استناد به گزارش بانک مرکزی گفت رضوی «۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه» و «۱۰۴ میلیارد تومان از بانک‌های دی، اقتصاد نوین، مسکن و تجارت» تسهیلات دریافت کرده است.

اتهام رضوی، «مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی» با دریافت تسهیلات نامشروع اعلام شده است.

قهرمانی ضمن رد اظهارات متهم اصلی پرونده مبنی بر اینکه خود را «متهم خرد» اعلام کرده است، گفت: « شاید ۸۰ میلیارد تومان برای شما چیزی نباشد؛ اما درد بسیاری از مردم را درمان می‌کند؛ شما متهم کلان هستید.»

بنا به گفته نماینده دادستانی، رضوی از طریق سه شرکت به نام‌های آینده‌سازان فاطمی، رهپویان کوثر و شایگان تجارت آتیه برای «غارت» بانک سرمایه ورود کرده است.

چهل و هفت‌درصد سهام بانک سرمایه در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان است. کشف فساد مالی در این صندوق سرنخ‌ها را به سمت بانک سرمایه برد.

علاوه بر رضوی، احسان دلاویز نیز از تسهیلات‌گیرندگان بانک سرمایه، تحت محاکمه است. دیگر متهمان پرونده شامل ۲۹ نفر از مدیران وقت این بانک و وکلای آن‌ها هستند.

نخستین جلسه دادگاه در تاریخ ۲۴ اردیبهشت برگزار شد. در آن جلسه، رضوی ضمن رد همه اتهامات علیه خود گفت: «از برگزاری دادگاه علنی خوشحالم و از شما می‌خواهم که بدون ترس و لرز مطالبم را بگویم»

پرونده متهمان بانک سرمایه از مدت‌ها پیش در جریان بوده است. قبلا سه نفر از مدیران سابق این بانک به بیست سال حبس محکوم شدند.

یکی دیگر از شاخص‌ترین متهمان این پرونده، پرویز کاظمی، وزیر کار دولت محمود احمدی نژاد، است.

متهم مشهور دیگر این پرونده حسین هدایتی ملقب به  «عابر بانک» است. محاکمه هدایتی به اتهام «پول‌شویی، تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت» قبلا برگزار شده و دادگاه قرار است به زودی حکم او را اعلام کند.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی از چند سال قبل به‌شکل جدی پرونده‌های فساد مالی را در اولویت کاری خود قرار داده و در مواردی احکام اعدام صادر کرده است.

از دیگر افراد رده‌بالای نظام که اخیرا به اتهام فساد اقتصادی مجرم شناخته شده حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More