شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مرگ دست‌کم دو دانش‌آموز در حادثه آتش‌سوزی یک مدرسه در زاهدان

 

درحالی‌که برخی گزارش‌های رسمی حکایت از مرگ دو دختر دانش‌آموز در حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌ای در زاهدان دارد، برخی منابع، تعداد قربانیان این سانحه را ۳ نفر عنوان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این حادثه صبح روز سه‌شنبه ۲۷ آذرماه به‌علت استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس رخ داد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در تشریح ماجرا گفته است: «صبح امروز یک واحد آموزشی در زاهدان‌ دچار آتش‌سوزی شد و در پی آن، چهار کودک این مدرسه با ۷۰ درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شدند، ولی متاسفانه ۲ نفر از آن‌ها جان باختند.»

با این حال، خبرگزاری ایرنا تعداد قربانیان را ۳ نفر عنوان کرده و خبر داده که وضع نفر چهارم هم وخیم است.

علی مرادی، مدیر روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش استان سیستان و بلوچستان، مسئولان مدرسه را در این حادثه، متخلف دانسته است.

او به اعتمادآنلاین گفت: «در ابلاغیه‌های آموزش‌و‌پرورش به‌طور مشخص روی مساله استفاده از سیستم‌های گرمایشی استاندارد تاکید کرده‌ایم، اما این مدرسه متاسفانه تخلف کرده و به این بیانیه توجه نداشته است.»

دادستان عمومی و انقلاب استان از صدور حکم بازداشت مدیر این مدرسه خبر داده است.

مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۲ زاهدان نیز درپی حادثه آتش‌سوزی دبستان اسوه حسنه زاهدان، از سمت خود استعفا کرد.

او در استعفا‌نامه خود، خطاب به مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان نوشت: «فارغ از این‌که مقصر این حادثه کیست، بنده به‌‌عنوان متولی اصلی امر آموزش‌و‌پرورش این ناحیه قصد هیچ‌گونه توجیهی ندارم و احساس می‌کنم فرزند و نوه‌ام را در این حادثه تلخ از دست داده‌ام، لذا به نشانه احساس مسئولیت اجتماعی و ابراز همدردی، استعفای خودم را از مسئولیت آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۲ زاهدان تقدیم می‌دارم.»

این نخستین بار نیست که دانش‌آموزان ایرانی در اثر آتش‌سوزی در مدرسه جان خود را از دست می‌دهند. در سال ۱۳۹۱، دبستان دخترانه‌ای در روستای شین‌آباد در پیرانشهر واقع در استان آذربایجان غربی ایران، آتش گرفت. بیش از ۲۹ دختر دانش‌آموز در این سانحه آسیب دیدند و دو نفر جان باختند. دختران شین‌آباد برای درمان بارها مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند که می‌گویند نتیجه‌ای نداشته است.

مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار اسامی چهار دانش‌آموزی است که در زاهدان قربانی حادثه آتش‌سوزی شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More