شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مشایی: اگر خواستید اعدام کنید، خیابان پاستور

 

اسفندریار رحیم مشایی، معاون پیشین محمود احمدی‌نژاد در سخنانی که روز شنبه چهارم آذر درباره اتهاماتش منتشرشده، قوه قضاییه را «متهم به سیاسی‌کاری» کرده  و می‌گوید: «ما می‌خواهیم چهره واقعی شما را افشا کنیم.»

مشایی در این ویدیو که همزمان با جلسه دوم بازپرسی‌اش در دادسرای عمومی دادگاه انقلاب منتشر شده، قوه‌قضاییه را مورد انتقاد شدید قرار داده است.

دومین جلسه بازپرسی اسفندیار رحیم مشایی، روز شنبه چهارم آذر در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برگزار شد. جلسه اول بازپرسی وی روز پنجشنبه دوم آذر ماه برگزار شده بود.

وی  به اتهام «توهین به مقام رهبری، تبلیغ علیه نظام، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، توهین به مسوولان نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی» به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شده است.

رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم، در واکنش به این اتهامات تاکید می‌کند: «توهین به مقام رهبری، تبلیغ علیه جمهوری اسلامی و تصرف غیرقانونی را بعنوان چماق بالای سر نگه داشته‌اید، برای همین است؛ توهین به مسوولان نظام؛ یعنی خودتان.»

مشایی در این ویدیو با اشاره به جزییات جلسه بازپرسی، در بخشی از سخنان خود می‌گوید: «یکی از مشکلات کنونی این است که قوه قضائیه با تکیه بر قدرت، به نفع قدرت عمل می‌کند که خلاف روح قانون اساسی است.»

معاون پیشین احمدی‌نژاد، «قوه قضاییه را ظالم و منحرف دانسته »و تصریح می‌کند: «الان از ما ایراد می‌گیرند که صدایتان برای خودتان درآمده است؛ حق دارند. چون فکر می‌کردیم که شماها در موضع عدالت نشسته‌اید. ما تازه فهمیده‌ایم که شماها دارای چه دیدگاه‌ها و باورهایی هستید و چگونه به مسائل نگاه می‌کنید.»

رحیم مشایی با اشاره به این موضوع که در این چهار سال در هیچ مقامی نبوده‌ است،خاطر نشان می‌کند:« اساسا موضع گیری سیاسی علیه قوه مقننه و مجریه نداشته‌ام، اما درباره دستگاه قضایی چرا.»

وی همچنین با بیان اینکه «ما می‌خواهیم نگاه و چهره واقعی شما را افشا کنیم.» می‌گوید:«اگر خواستید اعدام کنید، خیابان پاستور؛ اما اگر خواستید شلاق بزنید آدرس دیگری به شما می‌دهم؛ من آماده‌ام، بهترین جا برای شلاق، میدان انقلاب است.»

به نظر می‌رسداین فیلم ، پیشتر ضبط شده ولی روزشنبه  منتشر شده است .

در پی افزایش انتقادات احمدی نژاد و یارانش به عملکرد قوه قضاییه ویدیوهای  مختلفی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. محمود احمدی‌نژاد نیز هفته گذشته از «دیکتاتوری قوه قضاییه» سخن گفته بود.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More