شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

معاون ستاد مقابله با کرونا: در صورت تصویب، تهران به صورت کامل دو هفته تعطیل می‌شود

 

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران، اعلام کرد که تعطیلی دو هفته‌ای در این شهر در صورت تصویب، به صورت کامل خواهد بود و شهر «قفل» خواهد شد. 

توکلی گفت که موضوع تعطیلی کامل و دو هفته‌ای استان تهران در آستانه تایید نهایی است.  

او افزود در صورت تصویب این تعطیلی «لاک‌دان و قفل کردن کامل» شهر مدنظر است و همه کارمندان و کارگران تعطیل خواهند شد. 

به گفته توکلی، در صورت تصویب این طرح فقط فروشگاه‌های مواد غذایی، اورژانس، آتش‌نشانی و بیمارستان‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند. 

این عضو ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد که بسیاری از مسئولان استان تهران نیز روی این موضوع توافق نظر دارند.  

پیشتر نیز مقام‌های وزارت بهداشت گفته بودند که روز شنبه ۲۴ آبان ماه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعطیلی کامل تهران تصمیم گیری خواهد کرد. 

برخی از کاربران در رسانه‌های اجتماعی این تعطیلی را مرتبط با سالگرد اعتراضات آبان ماه ۹۸ دانسته و دولت را متهم کرده‌اند که تعطیلی را به تاخیر انداخته تا در آبان ماه اجرا کند. 

 

مغازه‌داران خطاب به معاون وزارت بهداشت: تعطیل کنیم چه کسی چک‌های ما را پرداخت می‌کند؟ 

پیش از این نیز کارشناسان تعطیلی ساعت ۱۸ را کافی ندانسته و خواستار تعطیلی حداقل دو هفته‌ای کشور شده‌ بودند. 

در همین حال تلویزیون ایران گزارشی را از رعایت نشدن تعطیلی فعالیت اصناف پس از ساعت ۱۸ پخش کرد که در آن صاحبان مغازه‌ها نگرانی از چک‌هایشان را دلیل تعطیل نکردن، ذکر کردند. 

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران، همراه با گزارشگر تلویزیون به تعدادی از مغازه‌ها سر زده که پس از ساعت ۱۸ مشغول به فعالیت هستند. در این گزارش یکی از صاحبان این مغازه‌ها به حریرچی می‌گوید که اگر من تعطیل کنم چه کسی چک من را پرداخت می‌کند. 

تعدادی از صاحبان مغازه‌ها نیز می‌گویند که باید مالیات، عوارض شهرداری و حقوق کارگران را پرداخت کنند، اما از آنها حمایت مالی نمی‌شود. 

در این گزارش همچنین مترو تهران مملو از مسافر است و مسافران می‌گویند به دلیل این تعطیلی مترو شلوغ شده است. 

در همین حال خبرگزاری ایسنا در گزارشی اعلام کرد که شهرداری تهران  ساعات کار مترو و اتوبوس را کاهش داده و این اقدام باعث شلوغی مترو و اتوبوس شده است. 

در همین حال علی اعطا، سخنگوی شورای شهر، از «تصمیم‌گیری‌های خلق الساعه» انتقاد کرد. 

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران این اقدام « نه تنها باعث کاهش شیوع کرونا نمی‌شود، بلکه ازدحام بیش از حد جمعیت را در ساعات پایانی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به دنبال خواهد داشت و موجب نارضایتی شهروندان می شود.» 

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران، نیز گفت: «تمهیدات ستاد کرونا تا به امروز بیشتر بر مبنای اقتصاد شهری بوده که تبعات منفی زیادی داشت چراکه نه تنها به معیشت مردم کمک نکرده است بلکه با کنترل تدریجی و قطره چکانی مشکلات را پیچیده‌تر و در هم تنیده‌تر کرده است.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More