شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

معاون وزیر رفاه: پیش از شیوع کرونا ۱۴۰ هزار کودک از تحصیل محروم بودند

احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد پیش از شیوع کرونا ١۴٠ هزار کودک از تحصیل محروم بودند که ١٠ هزار نفر از آنان به تحصیل بازگردانده شدند.

او گفت با همکاری بنیاد برکت حمایت‌ از دانش آموزان برای بازگرداندن آنان به تحصیل در شهرستان‌های بهارستان، خرمشهر و بشاگرد اجرا شده است.

میدری ۱۲ مهر ماه گفته بود نمی‌توانیم آدرس حدود ۶۰ هزار کودک را پیدا کنیم تا علت ترک تحصیل آنان را بفهمیم.

به گفته میدری، ۳۵ هزار کودک دیگر دارای معلولیت ذهنی هستند و ۱۰ هزار نفر نیز به دلیل فقر ترک تحصیل کرده‌اند.

مقام های دولت پیش از این نیز تعداد دانش آموزان محروم از تحصیل را حدود ۱۴۰ هزار نفر اعلام کرده بودند.

با این حال فرشید یزدانی، مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان، این آمار را حدود یک میلیون نفر ذکر کرده و گفته بود که همه کودکان بین شش تا ۱۸ سال را باید در این آمار محاسبه کرد.

به گفته یزدانی، آمار وزارت آموزش و پرورش براساس تعداد دانش‌آموزانی است که مشخصات آن‌ها در سامانه مدارس ثبت شده و در سال جدید ثبت‌نام نکرده‌اند نه افرادی که در سن تحصیل هستند و اصلا در مدارس ثبت نام نکرده‌اند.

میدری آماری درباره کودکان محروم از تحصیل پس از شیوع کرونا ارائه نکرده است.

او پیش از این گفته بود گروه قابل توجهی از کودکان دسترسی به گوشی هوشمند ندارند و مشخص نیست که آیا ترک تحصیل کرده اند یا آموزش نیمه‌حضوری دارند.

در ماه‌های گذشته رسانه های ایران از افزایش ترک تحصیل پس از شیوع کرونا در ایران خبر داده اند.

از جمله رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش و پرورش، گفته بود که ۸۹ هزار نفر از دانش آموزان در پایه اول در مدارس ثبت نام نکرده‌اند.

در همین حال مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران، روز ۱۳ شهریور گفته بود براساس آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز به سامانه آموزشی شاد و اینترنت دسترسی ندارند.

وزارت آموزش و پرورش پیشتر تعداد کل دانش آموزان ثبت نام شده در ایران را ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۴۴ نفر اعلام کرده بود.

بر همین اساس و با توجه به اظهارات عضو کمیسیون آموزش مجلس، حدود ۲۴ درصد دانش آموزان کشور دو روز مانده به بازگشایی مدارس به سامانه آموزش مجازی «شاد» دسترسی ندارند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More