شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
وکیل برخی بازداشتی‌های محیط زیستی؛

موارد مشابه نیلوفر بیانی برای سپیده کاشانی هم اتفاق افتاده 

کاظم حسینی، وکیل تعدادی از فعالان زندانی محیط زیست، می‌گوید برخی از موارد مطرح شده از سوی نیلوفر بیانی درباره اتفاقات و تهدیدهای دوران بازجویی برای سپیده کاشانی، موکل او، نیز رخ داده است. 

حسینی روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در همین زمینه به وبسایت خبری انصاف‌نیوز گفت: «در مورد خانم سپیده کاشانی مواردی بود که ما طی لایحه‌ای تحویل دادگاه دادیم و همه‌ مواردی که ایشان اعتراض داشتند را اشاره کردیم.»

او در ارتباط با شباهت این موارد با موضوع‌های مورد اشاره بیانی در زمینه اتفاقات دوران بازجویی اظهار کرد: «چیزی شبیه به همین مسائل بود، چون این‌ها نوعا موارد مشترکی در جریان تحقیقات داشتند.»

روز گذشته  بی‌بی‌سی فارسی، شرح حالی از بیانی،‌ متهم ردیف دوم پرونده زندانیان محیط زیست را با استناد به نامه‌های او از زندان منتشر کرد که او طی آن اظهار کرده در جریان دست‌کم «۱۲۰۰ ساعت بازجویی» بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران با هدف تهیه اعترافات اجباری، او را با «شدیدترین شکنجه‌های روحی و روانی» و تهدید به «شکنجه فیزیکی و جنسی»  مواجه کرده‌اند.

حسینی در ادامه به انصاف‌نیوز گفته که بیانی در جریان جلسه نخست دادگاه خود نیز برخی از این موارد را مطرح کرده بود. به گفته او، در پی آن بیانی را از دادگاه خارج کردند و دیگر او این زندانی محیط زیست را در سایر جلسات دادگاه ندیده است.

این وکیل دادگستری همچنین با اشاره به برگزاری نشدن دادگاه‌ متهمان پرونده به شکل «مرسوم»، گفت: «متاسفانه بعد از این‌که جلسه تمام شد، ما دیدیدم می‌گویند رای تایید شد.»

روز سه‌شنبه سخنگوی قوه قضاییه ایران از تایید حکم حبس زندانیان محیط زیست به اتهام «جاسوسی» و «اقدام علیه امنیت ملی» خبر داده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More