شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

موسوی بعد از ۹ سال به منزل برادرش رفت

 

میرمحمود موسوی، برادر میرحسین موسوی، خبر داده است که برادرش  توانسته پس‌از ۹ سال به منزل او برود.

میرحسین موسوی، از نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸، از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ به همراه همسرش، زهرا رهنورد، در حصر خانگی است.

روزنامه ایران در حاشیه گفت‌وگویی با میرمحمود موسوی که روز شنبه ۱۴ مهرماه منتشر شد، ضمن اشاره به خبر مزبور، توضیح داده که  دیدار با میرحسین موسوی، «به‌واسطه گشایش اندکی در حصر و البته با حضور مأموران امنیتی» انجام شده است.

برادر میرحسین موسوی با بیان این که «آثار منفی حصر دامن همه را گرفته»،  اضافه کرده است: «این حق طبیعی هر انسانی است که آزاد زندگی کند. آیا [محصوران] جرمی مرتکب شده‌اند؟ هیچ دادگاه صالحی چنین چیزی را ثابت نکرده است. هیچ‌کس هم جرأت نکرده چنین دادگاهی را برگزار کند. چرا؟»

او رفع حصر را «یکی از مطالبات جدی» کسانی دانسته است که «مسائل کشور را درک می‌کنند». او همچنین گفته است: «این‌ها متوجه این هستند که حصرکردن سه انسان بدون حکم قضایی و بعد فراهم کردن دستگاه‌های تبلیغاتی یک‌طرفه و هزینه‌های میلیاردی درجهت تحریف حقایق، تا چه حد نادرست بوده است. کسانی که به آزادی و استقلال این کشور فکر می‌کنند، این را یک توهین می‌دانند.»

میرمحمود موسوی رفع‌حصر رهبران جنبش سبز را «یک قدم به جلو » ارزیابی کرده و افزوده است: «اگر حصر‌کنندگان به چنان فهمی برسند که آزاد کردن محصوران مثبت است، می‌توانیم امیدوار باشیم که درجه‌ای از عقلانیت را پیدا کرده‌اند که شاید ان‌شاءالله به مشکلات دیگر مردم هم برسند.»

او با اشاره به این نکته که «اصلاح‌طلبانی که الان پرچمدار هستند ،توانایی‌شان در همین حد است که دارید می‌بینید»، توضیح داده است: «توانایی‌شان رییس جمهوری فعلی، هیأت‌دولت فعلی و مجلس فعلی است.»

میرمحمود موسوی همچنین در این گفت‌وگو به نقد اصلاح‌طلبان پرداخته و گفته است: «سقف توانایی مجموعه اصلاح‌طلبان همین است که تا به اینجا رسیده است. اگر اصلاح‌طلبان توانایی این را داشتند که جامعه را به جای بهتری برسانند، حتماً می‌بردند.»

میرمحمود موسوی که پیش‌تر به‌عنوان سفیر ایران در کشورهای هند و پاکستان فعالیت کرده، افزوده است: «مجموعه اصلاح‌طلبان در همان ماشینی که در ۷۶ به راه افتاد، مانده‌اند و در همان‌جا متوقف شده‌اند. به‌دلیل همین ایستایی، اصلاح‌طلبان توانایی ارائه راهی که مردم را از وضعیت فعلی بیرون بیاورد، ندارند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More