شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نجفی پیش از دومین جلسه دادگاه، علیزاده طباطبایی را از وکالت عزل کرد

محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران، همزمان با برگزاری دومین جلسه محاکمه به اتهام قتل همسرش میترا استاد،  اقدام به عزل محمود علیزاده یکی از وکیلش کرد.

در جلسه اول دادگاه، نجفی را سه وکیل شامل حمید رضا گودرزی، لاله عقبایی و محمود علیزاده طباطبایی همراهی می‌کردند اما شهردار اسبق تهران در آستانه جلسه دوم دادگاه، علیزاده طباطبایی را که سابقه دوستی نیز با وی دارد، از وکالت خود عزل کرد.

محمود علیزاده طباطبایی این خبر را تایید کرد و به زوزنامه شرق گفت: « نجفی از من خواستند کناره‌گیری کنم اما من قبول نکردم و دلیلم را هم به ایشان توضیح دادم و شخصا از آقای نجفی خواستم که من را عزل کنند.»

علیزاده طباطبایی حاضر به توضیح دلایل عزل خود نشد و گفت: «اگر نجفی دوست داشت می‌تواند دلیلش را توضیح دهد اما این توافق بین ما بود و من به نجفی قول داده‌ام صحبتی نکنم. امیدوارم پرونده پایانی خوش داشته باشد.»

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران، متهم است که روز سه شنبه ۷ خرداد ماه  همسر خود میترا استاد را با شلیک گلوله در آپارتمان مسکونی‌شان در برج‌ آرمیتای سعادت‌آباد به قتل رسانده است.

محمد شهریاری، نماینده دادستان تهران، در جلسه اول دادگاه گفت که «کیفرخواست محمدعلی نجفی، متهم به قتل همسرش صادر شده و او در سه مورد متهم شناخته شده است: «قتل عمد میترا استاد»، «حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز»، و «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیرفوتی» سه اتهامی است که نجفی در دادگاه با آن مواجه است.

نماینده دادستان در جلسه اول دادگاه گفت که در این یادداشتی که از متهم به دست آوردیم «قید شده که برخی نهادها وارد قضیه شدند و در نتیجه علی رغم میل من، میترا استاد به عقد دائمی با مهریه هنگفت درآمد.»

شهریاری دومین همچنین گفت که نجفی در یادداشتی که بعد از قتل میترا استاد نوشته، تاکید کرده بود: «همسر دوم من بارها تهدید کرده بود با مردان اجنبی که شما به آنها حساس هستید همبستر خواهم شد و تا این کار را انجام ندهم دست بردار نخواهم بود» و «از نظر من مهدورالدم بودن وی ثابت شده بود.»

«اولیای دم» که شامل پدر، مادر و فرزند میترا استاد می‌شوند پیشتر درخواست «قصاص» برای نجفی کرده‌اند اما در جلسه اول دادگاه حضور نداشتند و قاضی محمدرضا محمدی کشکولی اعلام کرد که «اولیای دم» باید در جلسه بعدی دادگاه حاضر شوند.

مسعود استاد، برادر میترا استاد، در جلسه اول دادگاه حضور داشت بعد از برگزاری جلسه اول دادگاه که طی آن گفت و گویی کوتاهی نیز با نجفی داشت، گفت که نجفی و دوستان و وکلایش ابتدا سعی کردند «قتل را غیر عمد» نشان دهند، پس از آن «پرستو» بودن میترا استاد را طرح کردند و در مرحله سوم در دادگاه مقتول را «مهدور الدم» معرفی کردند.

مسعود استاد تاکید کرد که خانواده میترا استاد خواهان صدور حکم «قصاص» برای محمدعلی نجفی هستند. 

میترا استاد در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نجفی ازدواج کرده بود. نجفی، در اواخر سال ۱۳۹۶ و پس از یک سال حضور در سمت شهرداری تهران، با تسلیم استعفای خود به شورای شهر به دلیل «بیماری» شهرداری تهران را ترک کرد.  در بهار همان سال استاد برای اولین بار طی چند مصاحبه اعلام کرد که همسر رسمی نجفی است و کمتر از یک سال بعد در آپارتمان مسکونی خود به قتل رسید.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More