شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نقص فنی هواپیمای نظامی ارتش در دزفول جان دو خلبان را گرفت

با تایید رسمی گزارش‌ها درباره سقوط یک فروند هواپیمای اف-۵ در دزفول،‌ پایگاه خبری عصر جنوب به نقل از یک منبع آگاه نوشت دلیل این حادثه «اجکت» شدن خلبان‌ها پیش از پرواز و به‌دلیل نقص فنی بوده است.

عصر جنوب روز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه گزارش داد در اثر نقص فنی و وقوع این حادثه، دو خلبان ارتش به نام‌های «کیانوش بساطی»‌ و «حسین نامی» جان خود را از دست داده‌اند.

علی فرهمندپور، فرماندار دزفول، ضمن تایید این حادثه، به رسانه‌ها گفت: «ابعاد این حادثه توسط تیم ارزیابی که از تهران به دزفول آمده‌اند، در حال بررسی است.»

به گزارش عصر جنوب، اجکت شدن پیش از پرواز به‌علت نقص فنی و برخورد خلبانان به سقف آشیانه، دلیل جان باختن دو خلبان در این پایگاه نظامی بوده است.

پایگاه چهارم شکاری دزفول از پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که واحدی ضربتی و واکنش سریع برای واکنش به تهاجم‌های هوایی به شمار می‌رود.

این حادثه در حالی رخ داده است که پیش‌تر نیز حوادثی مشابه هم برای هواپیماهای نظامی و هم غیرنظامی، به جان باختن خلبان‌ها و همچنین سرنشینان هواپیماها منجر شده بود.

از موارد مشابه اخیر می‌توان به شهریورماه سال ۱۳۹۷ در همین پایگاه هوایی اشاره کرد که حین پرواز آموزشی، یکی از خلبانان که مربی بود به‌دلیل نقص فنی هواپیما کشته شد.

در تبریز نیز در دی‌ماه سال ۱۳۹۸، یک فروند هواپیمای میگ ۲۹ ارتش پس از پرواز از پایگاه دوم شکاری در دامنه‌های سبلان سقوط کرد و خلبان آن جان باخت.

در مردادماه همان سال در سمنان، یک هواپیمای آموزشی فوق‌سبک دچار حادثه شد،‌سقوط کرد و دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعاتی که شبکه ایمنی هوانوردی منتشر کرده است، فقط تا دی‌ماه سال ۱۳۹۸، تعداد ۲۱۵۲ نفر در ۶۳ سانحه هوایی در ایران جان خود را از دست داده بودند.

یکی از مهم‌ترین پرونده‌های مربوط به حوادث هوایی، در همان دی‌ماه اتفاق افتاد.

شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراین در آن زمان، در ابعاد بین‌المللی برای جمهوری اسلامی چالش‌برانگیز شد.

در این سانحه، همه ۱۷۶ سرنشین هواپیما در اثر اصابت دو موشک واحد پدافندی سپاه پاسداران کشته شدند. حکومت ایران به شلیک «عمدی» به این هواپیما متهم شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More