شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده مجلس: تصمیم‌گیری برای رفع حصر به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده

 

الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نوشت که رفع حصر با اذن رهبر جمهوری اسلامی به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است.

در نامه الیاس حضرتی خطاب به حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی که روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین در رسانه‌های داخل ایران منتشر شد، آمده است: «مطلع هستم که تصمیم‌گیری در این زمینه با اذن مقامات عالی کشور به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است و بسیاری از نهادهای سیاسی و امنیتی کشور هم معترفند که تداوم حصر نه‌تنها هیچ نفعی برای کشور ندارد بلکه همه‌اش خسارت و ضرر و زیان برای نظام و انقلاب اسلامی می‌باشد و شخصیت‌های سیاسی در حصر هم دلبسته انقلاب و نظام و مردمند و هیچ ضرورتی ندارد که برخلاف قانون همچنان در حصر بمانند».

الیاس حضرتی در نامه خود به اصل ۱۱۳ قانونی اساسی مبنی بر اینکه رئیس جمهوری پس از رهبر جمهوری اسلامی ایران عالی‌ترین مقام رسمی برای اجرای قانونی اساسی است، اشاره و تاکید کرد روحانی باید به وظیفه قانونی خود یعنی اجرای قانونی اساسی و اجرای مطالبه قانونی اکثریت ملت ایران مبنی بر رفع حضر مهدی کروبی و میرحسین موسوی را جدی پیگیری کند.

 

  • در اتفاقات سال ۸۸ فقط دو نفر مقصر نبودند

الیاس حضرتی از انتخابات سال ۸۸ به عنوان «رخدادی تلخ و ناگوار در کام نیروهای انقلابی» نام برد و نوشت که سادگی است اگر یک یا دو شخصیت سرشناس کشور را در آن حوادث مقصر دانست زیرا همه نهادها و ارکان حکومت مقصرند.

حضرتی تداوم حصر را به مصلحت جمهوری اسلامی ایران ندانست و ادامه آن را عامل شکاف عمیق در نظام عنوان کرد.

این نماینده مجلس در پایان نامه خود اظهار امیدواری کرد که روحانی برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنین رفع محدودیت‌های غیرقانونی برای محمد خاتمی، سریع اقدام به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی کند.

 

  • پزشکیان: روحانی باید برای رفع حصر کمک کند

در همین راستا، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس، نیز  با اشاره به وعده حسن روحانی برای رفع حصر، گفت روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی باید کمک کند تا گره حصر باز شود.

مسعود پزشکیان سه‌شنبه ۱۴ فروردین در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که انسجام ملی با گره‌های کوری مثل حصر محقق نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه برای «پکیچ انسجام ملی» باید فکری اساسی صورت گیرد،‌ گفت که حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی یکی از این‌هاست.

پزشکیان نوع گفت‌وگو، موضع‌گیری،‌ و ایجاد توقعات را برای رسیدن به انسجام ملی مهم دانست و تاکید کرد: «اینطور نیست که فکر کنیم صرف آزاد شدن این افراد و رفع محدودیت‌ها همه مشکل را حل می‌کند».

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More