شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نیروی انتظامی پایتخت: با هنجارشکنی از واحدهای صنفی تا لایو اینستاگرامی برخورد می‌کنیم

فرماندهان نیروی انتظامی پایتخت از جمله فرمانده پلیس اماکن عمومی و فرمانده پلیس امنیت عمومی  در ساعات گذشته از اقدامات شدیدتر این نیرو برای «کنترل دوربین‌های اصناف»، «برخورد با مزون‌ها و مانتوهای جلوباز و شیشه‌ای» و همزمان با رصد «لایوهای اینستاگرامی» با «هنجارشکنی در فضای مجازی» برخورد می‌کند.

نادر مرادی، رییس پلیس اماکن عمومی نیروی انتظامی پایتخت، گفت که دوربین تمامی اصناف از سوی پلیس امنیت عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس پلیس اماکن عمومی نیروی انتظامی پایتخت با بیان اینکه «برابر قانون برای دریافت مجوز، همه اصناف باید دوربین داشته باشند»، گفت که «این دوربین‌ها در اختیار پلیس هستند و ما یک مرکز رصد داریم که به صورت آنلاین فعالیت آن‌ها را بررسی می‌کنیم.»

مرادی همچنین گفت که دوربین‌ها دی.وی آر،دستگاه ضبط کننده دیجیتال تصویر، دارند و حتی اگر در شب نیز اتفاقی رخ دهد، از طریق دوربین‌ها قابل پیگیری است.

رییس پلیس اماکن عمومی پایتخت تاکید کرد که امکان خاموش کردن این دوربین‌ها وجود ندارد و اگر واحد صنفی دوربین را خاموش کند، تخلف انجام داده و مورد پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد و همچنین در صورت بازدید حضوری امکان بررسی از دوربین‌ها وجود دارد و هرگونه تخلفی انجام شود، با عاملان آن برخورد می‌شود.

نادر مرادی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که در سال جاری قصد داریم به حوزه پوشاک بیشتر ورود کنیم، گفت: «برخورد با مزون‌ها، مانتو‌های شیشه‌ای و مانتو‌های جلو باز غیرمتعارف جزء برنامه‌های ما در سال‌جاری است.»

همزمان علی ذوالقدری، رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، به کاربران اینستاگرام هشدار داد که این نیرو فعالیت‌شان در اینستاگرام و از جمله «لایوهای اینستاگرامی» رصد کرده و با «هنجارشکنی در فضای مجازی» برخورد می‌کند.

ذوالقدری در مورد محتوای منتشر شده در برخی از لایوها و پست‌های اینستاگرامی، گفت که در زمینه برخورد با « افرادی که اقدام به رفتارمبتذل و ناشایست در لایوهای اینستاگرامی کرده یا مسائل و سخنان مستهجن بیان کنند» با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم و اشرافیت خوبی در این فضا داریم.

رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ به بازداشت و احضار شماری از کاربران اینستاگرام اشاره کرد و افزود درجلساتی که با دستگاه قضایی داشتیم، برخی از این افرادی که در فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی کرده و رصد شده بودند، احضار شده و با برخی هم برخورد قانونی شده است.

او با بیان اینکه در نتیجه رصدهای انجام شده  و پس از هماهنگی مقام قضایی با مجرمان برخورد می‌شود، گفت که «مجموع این اقدامات سبب شده تا در سال جاری ۳۵ درصد کشفیات ما بیشتر شود و دلیل آن هم، افزایش اشرافیت ما در فضای مجازی و فعالیتی است که به صورت تخصصی انجام می‌دهیم. »

ذوالقدری که از سال گذشته بررسی و رصد فضای مجازی یکی از اقدامات پلیس امنیت عمومی است، افزود که «ما به صورت ویژه و تخصصی رصدهای خود در این زمینه را در حوزه‌های مختلف نظیر فعالیت اشرار و اراذل و اوباش، حاملان و فروشندگان سلاح، مزاحمان و هنجارشکنان حوزه اخلاقی انجام می‌دهیم.»

ذوالقدری گفت که برخوردهای اخیر به طور مستقیم از سوی پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی انجام شده است و با آنکه «پلیس فتا هم به صورت عمومی کار خودش را انجام می‌دهد و همانطور که گفتم ما به صورت تخصصی به این موضوع ورود کرده‌ایم.»

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت به کسانی‌که آنان را «افراد متخلف و هنجارشکن» خواند، هشدار داد که از انجام اقداماتی که منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شود، پرهیز کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More