شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

همزمان با شیوع بی‌سابقه کرونا؛ خامنه‌ای: کشور به مجالس عزاداری احتیاج دارد

 

 

در حالی که با وجود آمارهای رسمی بی‌سابقه از قربانیان کرونا در ایران، تصاویر و ویدیوهای منتشر شده حاکی از نقض همه‌جانبه پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی است، علی خامنه‌ای بر برگزاری این مجالس تاکید کرد و گفت: «کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارد.»

خامنه‌ای روز چهارشنبه ۲۰ مرداد در یک پیام تلویزیونی گفت که مجالس عزای امام سوم شیعیان «مایه برکت و جلب رحمت الهی» است.

او خواستار رعایت «شیوه‌نامه‌ها» در برگزاری این مجالس شد، اما به عقیده کارشناسان عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی ایران عملا غیرممکن است.

چند روز پیش، پس از آن که ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعملی را به عنوان شرایط برگزاری مجالس عزاداری ابلاغ کرد، روزنامه اعتماد این دستورالعمل را «بیهوده و در واقع نامعتبر» دانست و نوشت: «اگر مسئولان ستاد كرونا قدرت کافی داشتند، به طور قطع این مجالس را ممنوع می‌كردند، تا بلكه این موج بخوابد.»

در حالی که نقض پروتکل‌های کرونا در هیات‌های مذهبی موجی از انتقادها را به دنبال داشته، خامنه‌ای ابراز نگرانی کرد که مبادا مجالس عزاداری «مایه طعنه مخالفان و دشمنان شود».

او همچنین درباره واکسیناسیون کرونا گفت: «خوشبختانه با تولید واکسن در داخل مسیر واردات خارجی آن نیز هموار شد، در حالی که تا قبل از آن با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی می‌کردند.»

این اظهارات خامنه‌ای در حالی است که خود او ورود اولین واکسن‌های ساخته شده در آمریکا و بریتانیا برای مقابله با کرونا را در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی ممنوع کرد.

همچنین در حالی برخی مقام‌های جمهوری اسلامی از «بدعهدی» چین و روسیه در ارسال واکسن کرونا به ایران انتقاد کرده‌اند، خامنه‌ای همواره خواستار روابط با شرق به جای برقراری روابط با غرب شده است.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More