شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر اطلاعات ایران: برای سلبریتی‌های فضای مجازی «پرونده‌سازی» می‌شود

یک روز پس از احضار مهناز افشار، بازیگر سینمای ایران به دادگاه، محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، روز پنج‌شنبه ۱۲ اردیبهشت، با تأکید بر این که این وزارتخانه بر «فضای مجازی هم اشراف» دارد، از «پرونده‌سازی» نیروهای اطلاعاتی برای ادمین کانال‌های پرمخاطب خبر داد.

علوی که در جمع «مبلغان ماه رمضان» در قم سخنرانی می‌کرد، گفت که وزارت اطلاعات «کانال‌هایی که بالای چندین هزار ممبر [عضو] داشته باشد را زیر نظر» دارد.

او مدعی شد که برخی از این کانال‌ها «توسط جریان‌های مخالف نظام مانند دشمنان و منافقان حمایت می‌شود که در ابتدا تذکر و بعد برای آن‌ها پرونده سازی» می‌شود.

وزیر اطلاعات ایران همچنین اضافه کرد که کانال‌هایی که فراخوان برگزاری «تجمع‌های هیجانی» بدهند، «زیر نظر گرفته خواهد شد.»

خبرگزاری مهر گزارش داده که در جلسه سخنرانی وزیر اطلاعات، برخی از حضار نسبت به «غفلت از فضای مجازی و فعالیت سلبریتی‌ها» انتقاد داشتند «که اعتراض خود را در جلسه اعلام کردند».

اظهارات وزیر اطلاعات درباره «اشراف» این وزارتخانه بر فضای مجازی چند روز پس از دستور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درباره فضای مجازی صورت می‌گیرد.

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، یک روز پس از قتل یک روحانی در همدان، در دیدار با فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی، از «تأمین امنیت فضای مجازی» سخن گفت و تأکید کرد که نیروی انتظامی باید به صورت جدی «با عوامل ناامن‌کننده فضای مجازی» مقابله کند.

خامنه‌ای گفت که قاتل روحانی همدانی در «صفحه اینستاگرام با چهار نوع اسلحه تصاویری از خود منتشر کرده است».

همچنین در واکنش‌ به قتل این روحانی،‌ برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی عمدتا با گرایش نزدیک به حکومت ایران، خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر در فضای مجازی و کنترل فعالان مجازی شدند.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران نیز در همین رابطه با انتشار پستی در اینستاگرام با استناد به نظر این گروه از کاربران، مهناز افشار، بازیگر زن سینمای ایران، را از «مقصران قتل این روحانی همدانی» معرفی کرد.

اشاره این خبرگزاری به توئیت مهناز افشار درباره نیروهای حشد شعبی و صیغه زنان است که او بعدا این توئیت را حذف کرد.

اما پس از شکایت یک طلبه در مازندران، خبرگزاری‌های ایران از صدور حکم احضار مهناز افشار خبر دادند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More