شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: برنامه‌ای برای دیدار ترامپ و روحانی وجود ندارد

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد که برنامه‌ای برای دیدار دونالد ترامپ رییس‌جمهوری این کشور با حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران وجود ندارد.

 وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز پنج‌شنبه ۲۱ شهریور، در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی این کشور همچنین گفت که کارزار «فشار حداکثری» این کشور علیه ایران ادامه خواهد یافت.

دونالد ترامپ پیشتر بارها اعلام کرده که برای یک مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران آماده است اما مقام‌های ایران شرط مذاکره‌ با آمریکا را لغو تحریم‌های اعمال شده پس از خروج آمریکا از برجام عنوان کرده‌اند.

استیون منوچین با تاکید بر این که تیم امنیت ملی دولت ترامپ همچنان «سیاست فشار حداکثری علیه ایران را اعمال می‌کند»، ادامه داد: «هیچ شکی نیست که این سیاست، کارآمد است.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که تحریم‌ها علیه ایران موثر بوده و می‌تواند در فشار بر ایران و رهبرانش برای مذاکره با ترامپ کمک کند.

او تاکید کرد: «ما درآمد آنان را قطع کرده‌ایم و اگر آنان به میز مذاکره بازگردند، به همین دلیل است. آنان بازمی‌گردند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که سیاست آمریکا در قبال ایران شبیه سیاستی است که آمریکا در برابر چین، برای گفت‌وگوهای تجاری با این کشور اتخاذ کرده است.

منوچین اضافه کرد: «اگر رییس جمهور [ترامپ] بتواند توافق خوبی را که پیشتر درباره‌اش حرف زده به دست آورد، ما با ایران مذاکره خواهیم کرد. وگرنه ما به کارزار فشار حداکثری ادامه خواهیم داد.»

دو روز پیش نیز منوچین به همراه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک ضمن اعلام «فرمان اجرایی دونالد ترامپ علیه گروه‌های تروریستی» و از جمله تحریم‌های تازه آمریکا علیه سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و حماس، گفتند که برکناری جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تغییری در سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌کند.

پس از آن که ترامپ در توییتر خود از برکناری جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید خبر داد، مجید تخت‌روانچی، نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد، نیز در نیویورک این تحول را مساله داخلی آمریکا دانست و گفت: «تا زمان وجود تحریم‌ها، مذاکره منتفی است.»

تاکید دوباره وزیر خزانه‌داری آمریکا بر ادامه سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در حالی است که در دو روز گذشته، برخی از رسانه‌ها و مقامات آمریکایی از احتمال موافقت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، با پیشنهاد امانوئل مکرون همتای فرانسوی‌اش، مبنی بر واگذاری یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به ایران خبر داده‌اند.

همچنین بلومبرگ در گزارشی نوشت که طرح کاهش تحریم‌های ایران در نهایت منجر شد که ترامپ، جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، را از دولت خود کنار بگذارد.

ترامپ نیز روز چهارشنبه در میان خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره ایران، احتمال کم شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران با هدف فراهم کردن امکان دیدار و گفت‌وگو با حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، را رد نکرد و گفت: «ببینیم چه پیش می‌‌آید.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More