شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در ایران؛ جان‌باختن ۴۶۲ مبتلا در ۲۴ ساعت 

آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در ایران بار دیگر رکورد زد و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۲ نفر جان باختند و ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد که با فوت ۴۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

سیما سادات‌لاری گفت که در این مدت ۱۱ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۷۱۵ هزار و ۶۸ نفر رسید.

آمار رسمی جان‌باختگان کرونا در هفتم آبان‌ماه به ۴۱۵ نفر رسید که بیشترین تعداد از زمان شیوع این بیماری در ایران بود. تعداد جان‌باختگان در روزهای بعد نیز در حدود ۴۰۰ نفر و بیشتر باقی مانده است.

روز هشتم آبان شمار مبتلایان جدید به کرونا به هشت هزار و ۲۹۳ نفر رسید و در روزهای بعد هم تعداد مبتلایان هشت هزار نفر و بیشتر بود.

آماری که وزارت بهداشت اعلام می‌کند مربوط به مبتلایان «قطعی» کرونا است.

پیش از این ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، اعلام کرده بود که آمار واقعی جان‌باختگان کرونا بین ۱/۵ تا ۲/۲ برابر آمار رسمی وزارت بهداشت است. مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا، نیز گفته است آمار واقعی جان‌باختگان ۲/۵ برابر آمار دولتی است. 

در همین حال معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد که براساس نتایج نوبت هشتم پیمایش ملی کرونا،  ۷/۵ درصد ایرانیان بالاتر از ۱۵ سال (معادل پنج میلیون نفر) به درجاتی از بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

عباس متولیان گفت که این پیمایش براساس خوداظهاری افراد درباره داشتن علایم کرونا انجام شده است.

او با اشاره به این‌که جمعیت بزرگی در کشور بدون علامت هستند، افزود: «در حال بررسی هستیم تا به صورت دقیق مشخص شود که چه میزان از ایرانی‌ها به عفونت ویروس کرونا مبتلا هستند.»

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز بیستم آبان و به مدت یک ماه، «مشاغل غیرضروری» از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند شد.

در همین حال ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، اعلام کرد که تعدادی از مشاغل این محدودیت‌ها را رعایت نکردند و در صورت ادامه اقدام آنان «حتما از شیوه‌های قانونی استفاده خواهد شد».

برخی از کارشناسان از جمله مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا،  این طرح را کافی ندانسته و خواستار تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل و مکان‌هایی شد که در آن شیوع زیاد است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More