شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کرونا در ایران؛ هشدار درباره ادامه افزایش مرگ‌ و میر تا ۳ هفته آینده

در حالی که آمار شمار روزانه فوتی‌های کرونا در ایران با ۴۴۰ مورد به حدی بی‌سابقه رسیده، مقام‌های رسمی درباره ادامه افزایش تعداد مرگ‌ومیر تا سه هفته آینده هشدار می‌دهند و می‌گویند بیمارستان‌ها با «کمبود جدی» کادر درمان مواجه شده‌اند.

نادر توکلی، معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران،‌ روز سه‌شنبه ۱۳ آبان به خبرگزاری ایسنا گفت: «فرسودگی و درگیری بالای کادر درمان،‌ بیمارستان‌ها را با کمبود جدی نیرو مواجه کرده،‌ به گونه‌ای که همواره بین ۱۷ تا ۲۰ درصد پرسنل بیمارستان‌ها در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.»

او در همین زمینه از درخواست برای تامین نیروی جدید و تبدیل وضعیت استخدامی‌ها خبر داد.

این عضو ستاد مقابله با کرونا آمار ابتلا در کشور را «غیر دقیق» خواند و گفت: «میزان ابتلای رسمی بر اساس تست پی‌سی‌آر اعلام می‌شود که با توجه به میزان و پوشش فعلی انجام تست پی‌سی‌آر در داخل کشور،‌ واقعی نیست.»

آمار روز دوشنبه وزارت بهداشت حاکی از ابتلای هشت هزار و ۲۸۹ نفر به این ویروس طی شبانه‌روز پیش از آن بوده است.

پیش از این یک عضو شورای عالی نظام‌ پزشکی و مقام‌های وزارت بهداشت نیز تایید کرده بودند که آمار واقعی فوت و ابتلای روزانه در ایران سه تا چهار برابر آمار رسمی است.

معاون درمان ستاد کرونا در تهران در بخش دیگری از گفت‌وگویش به گزارش‌ها درباره بستری بیماران در محوطه بیرونی و یا حیاط بیمارستان‌ها در پی کمبود فضا اشاره و آن را رد کرد.

در حالی که پیش از این برخی تصاویر رسانه‌های اجتماعی حاکی از چنین موضوعی بود،‌ توکلی گفت: «هیچ بیماری در محوطه و حیاط بیمارستان‌ها بستری نشده است.»

با این حال او تایید کرد که به دلیل تکمیل ظرفیت بخش‌های آی‌سی‌یو و شمار بالای بیماران در فهرست انتظار، مبتلایان در اورژانس بستری می‌شوند تا بخش مراقبت‌های ویژه خالی شود.

 

آمار  فوتی‌ها تا سه هفته افزایشی است 

علیرضا زالی،‌ فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران،‌ می‌گوید آمار فوتی‌های این بیماری در پایتخت کشور تا سه هفته‌ آینده صعودی خواهد بود.

زالی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اشاره کرد شش هزار و ۳۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان تهران بستری‌اند که هزار و ۷۰۲ نفر از آن‌ها با حال بد در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت،‌ شمار فوتی‌های روزانه بیماری در روز دوشنبه به ۴۴۰ نفر رسید.

از سوی دیگر، مینو محرز ضمن اشاره به افزایش مرگ‌ومیر در میان بیماران بدحال،‌ وضعیت شیوع بیماری در کشور را «بسیار بد» عنوان می‌کند. این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا به خبرگزاری ایسنا گفت برای کنترل شیوع کرونا باید امکانات آزمایش تشخیصی بیشتر شود و تست‌های ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد.

او پیشتر در یک گفت‌وگوی رادیویی گفته بود:‌ «در صورت افزایش تعداد مبتلایان ما توان مقابله با آن را نخواهیم داشت.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More