شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گردش مالی «۱۰۰ میلیارد تومانی» شکار پرندگان مهاجر در مازندران

 

خبرگزاری ایسنا در گزارشی گردش مالی شکار پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران را بیش از۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و از وجود «مافیای» شکار این پرندگان خبر داد.

این خبرگزاری نوشت که یک میلیون از سه میلیون پرنده مهاجر که از سرزمین‌های شمالی سیبری پرواز می‌کنند در مازندران شکار می‌شوند.

براساس این گزارش، اگر شکارچیان روزی ۱۰ پرنده شکار کنند، روزانه ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان درآمد دارند و کشاورزان نیز زمین‌هایشان را به عنوان دامگاه از ماهی یک  تا ۱۰ میلیون تومان به شکارچیان اجاره می‌دهند. 

اسماعیل کهرم، استاد پرنده‌شناسی، نیز گفت: «هر تور هوایی صید پرنده ۲۴۰میلیون تومان ارزش دارد و یک تور را ماهانه ۸ میلیون تومان اجاره می‌دهند.»

به گفته او، «مافیای صید آنقدر قدرتمند است که جلوی برق‌رسانی به پاسگاه محیط‌بانی در فریدونکنار را گرفته است».

ادامه شکار این پرندگانی در حالی است که در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی درباره وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب‌های مازندران و دیگر استان‌های ایران گزارش شده است.

رضا میرزایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از جمع‌آوری حدود ۱۲۰۰ لاشه پرنده از تالاب میقان اراک  خبر داد.

او گفت که این پرندگان به دلیل ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلف شده‌اند.

با این حال، محسن شانقی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، نیز گفت که گزارشی مبنی بر ابتلای حیوانات اهلی و وحشی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دریافت نشده است.

او اعلام کرد که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از نوع بیماری‌های مشترک انسان و دام است و مردم باید از حضور در مناطقی که کانون این بیماری است خودداری کنند.

روز جمعه، حسینعلی ابراهیمی‌ کارنامی، مدیرکل محیط زیست مازندران، نسبت به احتمال شیوع مجدد آنفلوانزای حاد پرندگان در تالاب‌های این استان هشدار داد و از روستاییان خواست از رهاسازی غازها و اردک‌ها در مزرعه و تالاب‌ها خودداری کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More