شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گفت‌وگوی اختصاصی با وزیر خارجه آمریکا: اعتراض‌های ایران ناشی از سوءمدیریت حکومت است نه فشار تحریم‌ها

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا  در مصاحبه اختصاصی با ایران اینترنشنال گفت: «دلیل اصلی اعتراض‌های مردم ایران، سوء مدیریت حکومت این کشور است نه فشار تحریم‌ها.»

پمپئو همچنین دلیل تحریم محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران را نقش او در  قطع اینترنت و محروم کردن شهروندان ایرانی از دسترسی به جریان آزاد اطلاعات عنوان کرد.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از مصاحبه‌ای که نسخه کامل آن روز شنبه از ایران اینترنشنال پخش خواهد شد، تاکید کرد: «حق ابتدایی هر ایرانی است که آزادانه با دیگران ارتباط داشته باشند.»

پمپئو با اشاره به سرکوب اعتراض‌ها در ایران گفت که حکومت این کشور سعی کرده مردم را از شنید‌ه شدن صدای اعتراضشان محروم کند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشینگتن تلاش کرده تا  شرکت‌هایی را که به رهبران ایران اجازه می‌دهند دسترسی به اینترنت داشته باشند ولی مردم را از این امکان محروم کنند متوجه این عملشان بکند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه اول آذر محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقش داشتن در «سانسور گسترده اینترنت از سوی رژیم ایران» تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای این تحریم را اعلام کرد.

این بیانیه یادآوری کرده که دسترسی به اینترنت در ایران که زیر نظر آذری جهرمی مدیریت می‌شود، از چند روز پیش به دنبال نگرانی مقامات جمهوری اسلامی در زمینه پیامدهای امنیتی اعتراضات ضدحکومتی، مسدود شده است.

این وزارتخانه با اشاره به سابقه آذری جهرمی در وزارت اطلاعات ایران، بر نقش او «در گسترش سیاست سانسور سرکوبگرانه اینترنت از سوی رژیم ایران» از زمان آغاز وزارتش تاکید کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز روز پنجشنبه ۳۰ آبان در اولین واکنش خود به اعتراضات سراسری در ایران، جمهوری اسلامی را «رژیمی بی‌ثبات» توصیف کرد که همزمان با استفاده از خشونت برای سرکوب اعتراضات، اینترنت را به روی مردم قطع کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More