شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خبرهای کوتاه چهارشنبه ۳۱ مردادماه

 

خبرهای کوتاه چهارشنبه ۳۱ مردادماه، از این‌سو و آن‌سوی ایران و جهان

سردرگمی درباره حمایت دیپلماتیک از نازنین زاغری
پلیس آلمان در پی یک مظنون به قتل ایرانی
زمین لرزه قدرتمند ۷/۳ ریشتری شمال ونزوئلا را لرزاند
احمد خاتمی: جنگ با آمریکا نمی‌شود

 

احمد خاتمی، خطیب نماز عید قربان در تهران گفت: «جنگ نمی‌شود چرا که هزینه جنگ برای آمریکا یک هیولاست. آنها می‌دانند که اگر کمترین آسیبی به این کشور و این نظام وارد شود نه تنها آمریکا که هم‌پیمان این کشور در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی هم هدف قرار خواهد گرفت.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آیت‌الله احمد خاتمی، در بخشی از سخنانش درباره پیشنهاد مذاکره رئیس جمهور آمریکا با ایران گفت: «ترامپ هشت بار درخواست مذاکره با ایرا ن را داشته است، اما می‌گوید در پی مذاکره با ایران نیستم. او برجام را بر هم زد برای مذاکره مجدد با ایران تا اقتدار موشکی و منطقه‌ای ایران را در این موضوع بگنجاند، اما این بار نیز مسئولان آرزوی مذاکره را بر دل آن‌ها خواهد گذاشت.»

توفان ۲۶۱ نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد

 

ایرنا به نقل از  مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گزارش داد که «۲۶۱ نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از ۳۰ مرداد تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند».

عبدالرحمن شهنوازی گفت: «این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند.»

جوادی آملی: محتکران کالا از حیوان‌ پست‌ترند
نماینده تهران: گشایش جزیی در شرایط محصورین را به فال نیک می‌گیریم

 

 

علم‌الهدی: از کارگزاران و مسئولان نظام یک اقدام موثر جهادی مشاهده نمی‌کنیم
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان
وزیر خارجه آلمان: اروپا باید یک سرویس مالی مستقل از آمریکا راه‌اندازی کند

 

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان می‌گوید اگر اروپا می‌خواهد توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کند، باید یک سرویس مالی مستقل از آمریکا راه‌اندازی کند و استقلال اروپا را تقویت کند.

هایکو ماس در روزنامه آلمانی هندلشبلات نوشت که تقویت استقلال اروپا ازطریق کانال‌های پرداخت مستقل از آمریکا و ایجاد چیزی شبیه‌به یک صندوق اروپایی پول و یک سیستم سوییفت مستقل، ضروری ست. ماس همچنین گفته است: «هر روزی که توافق هسته‌ای زنده است، بهتر از بحران بسیار خطرناکی است که درصورت نبود این توافق، خاورمیانه را تهدید می‌کرد».

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد با توجه به شرایط موجود، اینکه به آمریکا بگوییم «می‌خواهیم با هم کار کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم به منافع ما بدون مشورت با ما صدمه بزنید»، از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More