شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
فصل آتش استرالیا دو ماه زودتر در میانه زمستان شروع شد

آتش‌‌های زمستان استرالیا، جان خلبان هلیکوپتر را گرفت

 

خلبان یک هلیکوپتر که در تلاش برای مهار یکی از آتش‌های ایالت نیو ساوث ولز در استرالیا بود، پس از برخورد هلیکوپترش با یک درخت جان باخت.

هرچند در نیم‌کره جنوبی زمین، میانه فصل زمستان است، آتش کینگیمَن (The Kingiman fire) یکی از صدها آتشی است که این روزها در منابع طبیعی استرالیا می‌سوزد.

بااین‌حال، استرالیا در کنار خشکی هوا و امتداد خشکسالی، موج گرما و نبود بارندگی، شاهد گسترش آتش‌ها در منابع طبیعی‌اش است.

آتش کینگیمَن در طول این آتش‌سوزی، ۱۷۰۰ هکتار را سوزانده بود و پس از مرگ این خلبان، دولت محلی پرواز در نزدیکی این آتش را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

روزنامه گاردین از سوختن ۲۰۰ خانه در آتش‌های زمستان امسال استرالیا خبر می‌دهد.

فصل آتش در ایالت نیو ساوث ولز عموما در پاییز و از ماه اکتبر شروع و تا ماه مارس در بهار ادامه پیدا می‌کرد.

ولی مقام‌های دولت محلی با توجه به شرایط آب و هوایی، این فصل را رسما دو ماه زودتر و در ماه اوت در زمستان شروع کردند و هم‌زمان، آتش‌نشان‌ها در تلاش برای مهار صدها آتش در این ایالت‌اند.

سیدنی، فصل آتش را رسما از ابتدای ماه سپتامبر و یک ماه زودتر از زمان مرسوم شروع خواهد کرد، هرچند در ماه اوت، بخشی از حومه این شهر به‌خاطر آتش تخلیه شد.

استرالیا شاهد تغییر سریع اقلیم خود به‌خاطر گرمایش زمین است و پیش‌بینی‌های رایانه‌ای می‌گویند دمای شهرهای اصلی این کشور تا ۲۰۴۰ میلادی، تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد در برخی روزهای سال بالا خواهد رفت.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More