شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اسرائیل: سخنرانی رئیسی آکنده از دروغ بود| آمریکا: هنوز در دیپلماسی باز است

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل سخنان ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل را «آکنده از دروغ» خواند و از  جامعه جهانی خواست از احتمال دستیابی ایران به توانایی و سلاح هسته‌ای جلوگیری کند. همزمان سخنگوی کاخ سفید گفت: «در دیپلماسی هنوز باز است.»

پس از سخنرانی‌ ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل، وزارت خارجه اسرائیل ضمن هشدار نسبت به تهدید جمهوری اسلامی علیه صلح جهانی، از جامعه بین‌المللی خواست از احتمال دستیابی ایران به توانایی و سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در یک رشته توییت با تاکید بر اینکه حکومت ایران تهدیدی برای صلح جهانی و منطقه‌ای است، گفت: «جامعه بین‌المللی باید رژیم ایران را محکوم کرده و از هر احتمال دسترسی این افراطیون به توانایی‌ها و سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کند.»

او با اشاره به اینکه حکومت ایران مشوق و حامی مالی تروریسمی است که تمام خاورمیانه را بی‌ثبات کرده، گفت: «رئیسی با یک سخنرانی آکنده از دروغ و بدبینی، به فریب جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهد.»

او افزود: «دولت جدید ایران به ریاست رئیسی، قصاب تهران، عمدتا متشکل از وزیران متهم به تروریسم در فهرست‌های جهانی تحریم، همان چهره افراطی رژیم است که بیش از ۴۰ سال به شهروندان ایران آسیب زده‌است.»

رییسی‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی به وعده‌های آمریکا گفت ایستادگی ایران جواب داده است.

او درباره تعامل با کشورهای جهان گفت: «من به دنبال تعامل موثر با همه کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای همسایه هستم.» رئیسی تاکید کرد به دنبال مذاکره‌ای درباره مسائل هسته‌ای است که به رفع تحریم‌ها منجر شود.

در همین حال، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در جمع خبرنگاران گفت برای احیای برجام «در دیپلماسی هنوز باز است.» او خاطرنشان کرد بهترین راه برای رسیدگی به مساله هسته‌ای ایران پیگیری مذاکرات است، اما جزییاتی درباره زمان از سرگیری مذاکرات ارائه نکرد.

هم‌زمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل، پنج کامیون با تصاویری اعتراضی به رئیسی، غلامحسین اسماعیلی، رییس دفتر او، احمد وحیدی، وزیر کشور و دیگر اعضای کابینه رئیسی در منطقه منهتن شهر نیویورک، در حال چرخش بود. پیام‌های روی این کامیون‌ها، به نقض حقوق بشر و خشونت علیه زنان از سوی رئیسی اعتراض می‌کند.

تازه چه خبر؟
منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به شرایط اقتصادی ایران و گرانی گوشت، اعلام کرد مردم «مصرف گوشت گوسفندی را تقریبا حذف کرده‌اند و حتی...More
هشت ماه پس از أغاز واکسیناسیون در ایران، وزارت بهداشت در دستورالعملی به مراکز واکسیناسیون، از مسئولان تزریق واکسن خواسته نسبت به صحت نوع واکسن تزریقی...More
محمد اسلامی، معاون ابراهیم رییسی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت این کشور اصرار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین در مکان‌های صدمه‌دیده...More
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با هشدار نسبت به سرعت افزایش جمعیت در شهرهای حاشیه تهران اعلام کرد: «در برخی از شهرهای...More
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۱۴/۲ درصد از شهروندان ایرانی بالای ۱۸ سال «اصلا تمایلی به زدن واکسن کرونا...More