شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

طرح جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای شفافیت دولت بایدن و منع انتقال پول به ایران

کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، در همکاری با نمایندگان دموکرات، مفادی را در طرح بودجه دفاعی ۲۰۲۲ ایالات‌متحده گنجانده‌اند که دولت بایدن را درباره ایران ملزم به پاسخگویی کرده و از انتقال پول به جمهوری اسلامی جلوگیری می‌کند.

به گزارش واشینگتن فری بیکن، مفاد جدید در طرح بودجه دفاعی ۲۰۲۲ آمریکا دولت بایدن را ملزم می‌کند پیش از لغو احتمالی هر تحریمی علیه جمهوری اسلامی به کنگره گزارش دهد و به طور مداوم به اطلاع کنگره برساند از پولی که به موجب لغو احتمالی تحریم‌ها به جمهوری اسلامی داده می‌شود، چه مقدار آن صرف مدرن‌سازی نیروهای نظامی ایران و گروه‌های تروریستی نیابتی آن می‌شود.

جمهوری‌خواهان کنگره همچنین در این طرح بودجه نظامی، در اقدامی بی‌سابقه دولت بایدن را موظف کرده‌اند درباره تمامی فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی در داخل خاک آمریکا، از جمله حمله‌های تروریستی تحت حمایت تهران، توطئه‌های آدم‌ربایی، نقض ممنوعیت‌های صادراتی و تحریم‌ها و پولشویی گزارش تحقیق و تفحص ارائه دهد.

همچنین دولت آمریکا به موجب این طرح موظف خواهد شد درباره تهدیدهای کوتاه‌مدت و بلندمدت شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و نیز حمایت‌های تهران از گروه‌های تروریستی همچون حزب‌الله و حماس به کنگره اطلاع‌رسانی کند.

به موجب این طرح، دولت همچنین باید به صورت مداوم جدیدترین اطلاعات را درباره روابط نظامی ایران و چین، از جمله انتقال تسلیحات، سفرهای مقام‌های نظامی و نیز سایر کمک‌های چین به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در اختیار کنگره قرار دهد.

این طرح در حالی تهیه شده که وقفه طولانی‌مدت به وجود آمده در روند مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه دارد و موضوعات کلیدی همچون لغو تحریم‌های زمان دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی همچنان جزو مسائل حل نشده است.

روز پنج‌شنبه، یک مقام ارشد آمریکایی گفت هنوز پنجره برای احیای برجام باز است، اما ایران هنوز نشان نداده که مایل به از سرگیری مذاکرات در وین است. او افزود صبر آمریکا برای همیشه دوام نخواهد داشت، اما از ذکر مهلت ایران برای بازگشت به مذاکرات خودداری کرد.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که تحمل آمریکا برای زمان بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای بستگی به پیشرفت فنی برنامه هسته‌ای ایران و برآورد گسترده‌تر ایالات متحده و شرکایش درباره تمایل ایران به احیای برجام دارد.

 

 

تازه چه خبر؟
منصور پوریان رییس شورای تامین دام کشور با اشاره به شرایط اقتصادی ایران و گرانی گوشت، اعلام کرد مردم «مصرف گوشت گوسفندی را تقریبا حذف کرده‌اند و حتی...More
هشت ماه پس از أغاز واکسیناسیون در ایران، وزارت بهداشت در دستورالعملی به مراکز واکسیناسیون، از مسئولان تزریق واکسن خواسته نسبت به صحت نوع واکسن تزریقی...More
محمد اسلامی، معاون ابراهیم رییسی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت این کشور اصرار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین در مکان‌های صدمه‌دیده...More
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با هشدار نسبت به سرعت افزایش جمعیت در شهرهای حاشیه تهران اعلام کرد: «در برخی از شهرهای...More
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۱۴/۲ درصد از شهروندان ایرانی بالای ۱۸ سال «اصلا تمایلی به زدن واکسن کرونا...More