شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

امیدواری کره‌جنوبی به برقراری گفت‌وگوهای سازنده میان آمریکا و کره‌شمالی

 

کره‌جنوبی تنها یک روز پس از ابراز تمایل کره‌شمالی برای گفت‌وگو با آمریکا، نسبت‌به برقراری گفت‌وگوهای سازنده میان آمریکا و کره‌شمالی، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایک ته‌هیون، سخنگوی وزارت اتحاد کره‌جنوبی، روز دوشنبه ۷ اسفندماه، گفت: «امیدواریم که در زمانی مناسب، گفت‌وگوهای سازنده میان ایالات متحده و کره‌شمالی برگزار شود».

انتظار می‌رود کیم‌یونگ چول، رییس پیشین اطلاعات ارتش کره‌شمالی که به‌مناسبت اختتامیه المپیک‌زمستانی به کره‌جنوبی سفر کرده، پیش از بازگشت به کشورش، با مقامات بلندپایه دیگری از کره‌جنوبی دیدار داشته باشد.

کیم‌یونگ چول، متهم است که در مرگ ۴۶ دریانورد کره‌جنوبی که در حادثه شلیک اژدر ازسوی کره‌شمالی به یک ناو دریایی این کشور در سال ۲۰۱۰ غرق شدند، نقشی اساسی داشته است. البته کره‌شمالی همواره دخالت خود را در این حادثه، انکار کرده است.

سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفت که تاکنون هیچ‌ دیداری با هیأت بلندپایه کره‌شمالی برنامه‌ریزی نشده است.

از سوی دیگر، چو میونگ گیون، وزیر اتحاد کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد هیأت کره‌شمالی روز یکشنبه ششم اسفندماه، در پیونگ‌چانگ، محل برگزاری المپیک زمستانی، با مون جائه‌این، رییس جمهوری کره‌جنوبی دیدار کرده و در دیدار شامی که به میزبانی خودش برگزار شده، هر دو طرف بر تقویت روابط میان دو کره تأکید کرده‌اند.

روز دوشنبه هفتم اسفندماه، ۲۹۹ نفر از شرکت‌کنندگان کره‌شمالی در المپیک زمستانی، کره‌جنوبی را ترک کردند و کیم‌یونگ چول و هیأت همراه او نیز روز سه‌شنبه این کشور را ترک خواهند کرد.

ازسوی دیگر، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه گفت‌وگو و دیدار با کره‌شمالی می‌بایست به پایان فعالیت هسته‌ای این کشور بینجامد و تحریم‌های اعمال‌شده بر این کشور، ادامه خواهد داشت.

واشنگتن روز شنبه ۵ اسفندماه، برای اعمال فشار بر کره‌شمالی، مجموعه‌ای از سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه این کشور، اعمال کرد.

در پاسخ به این اقدام آمریکا، خبرگزاری دولتی کره‌شمالی در بیانیه‌ای، با محکوم‌کردن این تحریم‌ها، آمریکا را به تلاش برای جلوگیری از بهبود روابط میان دو کره در جریان المپیک زمستانی متهم کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More