شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتقاد از سناتور ایرانی‌الاصل در استرالیا برای تشبیه عید فطر به یک سنت استرالیایی

 

یک سناتور ایرانی‌الاصل در استرالیا به‌خاطر تشبیه عید فطر مسلمانان به «یک سنت استرالیایی» مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

روزنامه‌ی دیلی‌میل لندن، امروز، دوشنبه ۵ تیرماه در گزارشی در این باره نوشته است:

«سام دستیاری که در کودکی همراه خانواده‌اش از ایران به استرالیا پناهنده شده بود و اکنون یک سناتور از حزب کارگر این کشور است، دیروز در پایان ماه رمضان در یک سخنرانی در محل مسجد لاکمبا، برگزاری عیدفطر را یک سنت استرالیایی خوانده است».

او در این سخنرانی گفت: «عید مبارک. چقدر این عید استرالیایی است؟ روی پله‌های مسجد لاکمبا، روز یکشنبه. از این بیشتر استرالیایی نمی‌شود! سیاستمداران از حزب کارگر و لیبرال امروز عید فطر را جشن می‌گیرند».

به نوشته‌ی رسانه‌های استرالیا، اظهارات سام دستیاری در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته است و برخی کاربران می‌گویند این سخنان می‌تواند مورد سوءاستفاده حزب دست راستی One Nation استرالیا قرار بگیرد که خواهان جلوگیری از ورود مهاجران مسلمان به این کشور هستند.

یک کاربر در توئیت خود نوشته است: «شما، آقای سام دستیاری، به حزب کارگر ضربه‌ی شدیدی زده‌ای؛ زیرا اکنون به‌دنبال مسلمان‌گرایی و سیاست حلال رفته‌ای».

کاربران یهودی و مسیحی از حزب کارگر نیز سناتور دستیاری را به‌خاطر «تقسیم‌بندی جامعه‌ی استرالیا برمبنای گرایشات مذهبی» مورد انتقاد قرار داده‌اند.

یک کاربر مسیحی به  او گفت است: «خوشحال می‌شوم که شما همین سخنان را روز کریسمس در روی پله‌های یک کلیسا و در ستایش مسیحیت انجام دهی».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More