شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازداشت شیوخ قبایل وابسته‌به «حزب صالح» ازسوی حوثی‌های یمن

 

شبه‌نظامیان حوثی در یمن، شماری از شیوخ قبایل وابسته‌به حزب «کنگره‌ی عمومی مردم» که رهبری آن را علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور برعهده دارد، بازداشت کرده‌اند.

اسکای‌نیوز عربی، روز شنبه، چهارم شهریورماه، گزارش داد که حوثی‌ها شماری‌از شیوخ عشایر در استان البیضاء را به‌دلیل حضورشان در جشن سالگرد تأسیس این حزب، در میدان «السبعین» صنعا، بازداشت کردند.

براساس این گزارش، بازداشت این افراد، پس از بازگشتشان از صنعا، در شهر رادع، دومین شهر بزرگ استان البیضاء، اتفاق افتاده است.

شیخ محمد عبدالله جبر مهدی، شیخ شرف ناصر جبر مهدی و زید الیریمی، یکی از رهبران حزب «کنگره‌ی عمومی مردم»، ازجمله بازداشت‌شدگان هستند.

در شهر السودایه در استان بیضاء نیز علی السودای یکی‌دیگر از اعضای حزب «کنگره‌ی عمومی مردم» نیز بازداشت شده است.

حوثی‌ها سه روز پیش از برگزاری مراسم سی‌وپنجمین سالگرد تأسیس حزب «کنگره‌ی عمومی مردم»، محمد سالم الزلاف، رئیس کمیته‌ی برگزاری این مراسم را بازداشت کرده بودند.

هزاران نفر از هواداران علی عبدالله صالح‌، روز پنج‌شنبه‌ی گذشته، در پاسخ به فراخوان رئیس‌جمهوری پیشین یمن، در سالگرد تأسیس حزب «کنگره‌ی عمومی مردم» در میدان سبعین صنعا شرکت کردند.

اختلاف میان علی عبدالله صالح و حوثی‌ها زمانی آغاز شد که رئیس‌جمهوری پیشین یمن، آنها را گروهی «شبه‌نظامی» خواند. «کمیته‌های مردمی» وابسته به حوثی‌ها، در واکنش به اظهارات صالح در بیانیه‌ای، او را « رئيس‌جمهوری مخلوع» خواندند و تأکید کردند که «او متحمل پیامدهایی خواهد شد».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More