شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله توییتری ترامپ به هیلاری کلینتون در آستانه اعلام اتهامات تبانی با روسیه

 

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به تازگی در صفحه توییتر خود در توییتی به هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی خود تاخته و از « اتهاماتی» در مورد او سخن گفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی‌ جهانی،‌حملات توییتری ترامپ به رقیب حزب مخالف خود در حالی صورت گرفته که  اولین اتهامات رسمی وی در رابطه با پرونده دخالت روسیه در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ترامپ به احتمال قوی این هفته اعلام خواهد شد.

 

 

تحقیقات در مورد اتهامات رییس جمهور آمریکا در زمینه تبانی وی با روسیه در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری و پیروزی وی در این انتخابات از سال گذشته آغاز شده است.

این در حالی است که آقای ترامپ همواره این اتهامات را «جعلی«» دانسته و گفته است که« دموکرات‌ها علیه وی متحد شده‌اند، و این بر عهده جمهوریخواهان است که کاری کنند.»

بر اساس گزارش رسانه‌ها،  تحقیقات در مورد پرونده اولین اتهامات مربوط به دخالت روسیه و تبانی این کشور با رییس جمهور آمریکا در کارزار انتخابات ریاست جمهوری،  به سرپرستی دادستان رابرت  مولر،‌  از سال ۲۰۱۶ اغاز شد.

هفته گذشته شبکه‌های خبری رویترز و سی‌ان‌ان به نقل از منابع موثق خبر طرح اتهامات را منتشر کردند و در عین حال ، نوع اتهامات و متهمان را مشخص نکرده‌اند.

در همین حال سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، قبلا به این نتیجه رسیده‌اند که آقای ترامپ با دخالت‌‌های روسیه توانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود.

گروه مولر، دادستان ویژه این پرونده تاکنون، مصاحبه های گسترده‌ای را با بسیاری از مقامات فعلی و پیشین آمریکا انجام داده‌اند.

رییس جمهور آمریکا روز جمعه ۲۷ اکتبر صراحتا اعلام کرده است که «هیچ توافقی بین وی و روسیه صورت نگرفته است.»

وی  اما تاکید کرده که بین هیلاری کلینتون رقیب حزب دموکرات وی  و مسکو در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری مسکو ارتباطاتی بوده است. این در حالی است که دمکرات ها بر این باورند که آقای ترامپ قصد دارد، اذهان را از اتهامات وارده به وی منحرف کند.

در همین حال رسانه‌های ایالات متحده گزارش داده‌اند که نخستین بازداشت در جریان تحقیقات مربوط به اتهام دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، احتمالا طی یکی دو روز آینده انجام می‌گیرد.

رسانه‌های آمریکایی این احتمال را مطرح کرده‌اند که کیفرخواست احتمالا در روز ۳۰ اکتبر علنی خواهد شد.

مقام‌های ارشد امنیتی آمریکا ۱۶ دی‌ماه سال گذشته، در کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کردند روسیه «بی‌تردید» در انتخابا آمریکا دخالت کرده و «حملات سایبری» آن کشور، «تهدیدی بزرگ» برای ایالات متحده است.

روسیه، از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری آن کشور، اتهام‌ دخالت این کشور در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More