شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عربستان از کشته شدن ۲ سرباز خود در حمله به کاخ «السلام» خبر داد

 

سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان، شامگاه روز شنبه پانزدهم مهرماه، اعلام کرد که در پی حمله یک فرد مسلح به کاخ «السلام»(صلح) در جده، دو نفر از سربازان گارد پادشاهی، کشته شدند.

ساعاتی پیش از اعلام رسمی عربستان، خبرگزاری رویترز، بدون ذکر جزئیاتی، حمله به کاخ السلام جده را گزارش کرده بود.

ترکی در گفت‌وگو با تلویزیون العربیه، اظهار داشت که این حمله از طرف یک جوان سعودی ۲۸ ساله به نام منصور العامری صورت گرفت.

وی درباره عامل این حمله گفت که العامری هیچ سابقه امنیتی و جنایی یا فعالیت در گروه‌های تروریستی نداشته است. مقام سعودی اما تأکید کرد که تحقیق درباره انگیزه این فرد در حمله به نیروهای گارد پادشاهی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی(واس) وزارت کشور عربستان  با انتشار بیانیه‌ای گفته که این حمله در ساعت دو و نیم بامداد روز شنبه اتفاق افتاد.

عامل این حمله پس از پیاده شدن از خودروی خود در بخش غربی کاخ السلام، با در استفاده از یک قبضه سلاح کلاشینکوف، به سمت نیروهای گارد پادشاهی تیراندازی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، عامل این حمله در پی تبادل آتش با نیروهای گارد پادشاهی کشته شد. همچنین دو تن از نیروهای گارد کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

بیانیه عربستان نام دو سرباز کشته شده در این حمله را حماد بن شلاح المطیری و عبدالله بن فیصل السبعی، ذکر کرد.

سفارت ایالات متحده آمریکا در عربستان سعودی، روز گذشته ساعاتی پس از این حمله، ضمن هشدار به شهروندان آمریکایی مقیم این کشور، از آنان خواست تا از نزدیک شدن به کاخ پادشاهی در جده که با نام کاخ السلام (صلح) شناخته می‌شود خودداری کنند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More