شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لاوروف : نیروهای آمریکایی باید سوریه را ترک کنند

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز پنچ‌شنبه ۷دی‌ماه، از نیروهای آمریکایی خواست که پس از نابودی کامل تروریسم در سوریه،  خاک این کشور را ترک کنند.

ظاهرا اظهارات امروز وزیر خارجه روسیه، در پاسخ به اظهارات جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکاست که پیشتر گفته بود نیروهای کشورش تا شکست کامل داعش، و تحقق پیشرفت در مذاکرات صلح، در سوریه باقی خواهند ماند.

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفاکس گفت: «آمریکایی‌ها باید پس از نابودی کامل بقایای تروریست‌ها در سوریه، خاک این کشور را ترک کنند و این مساله به‌زودی اتفاق خواهد افتاد».

لاوروف افزود: «جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا درباره نیت نیروهای آمریکایی‌ برای ماندن در سوریه تا زمان تحقق پیشرفت در راه حل سیاسی سوریه، تعجب برانگیز است و نشان می‌دهد که واشنگتن می‌خواهد بر بخشی از خاک سوریه تا تحقق نتیجه‌ مورد دلخواهش تسلط یابد».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین «شورای امنیت با هیچ‌یک از کارهای  آمریکا و ائتلافش در سوریه موافقت نکرده و دولت قانونی سوریه نیز هیچ درخواستی از این کشور نکرده است».

لاوروف اظهار داشت: «طبق قطنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت که آمریکا آن را تایید کرده، تنها ملت سوریه تعیین کننده نظام سیاسی خود هستند و از این منظر، ما با آمریکایی‌ها در آینده تماس برقرار می‌کنیم».

وزیر امور خارجه روسیه، در عین حال گفته که همکاری با ایالات متحده آمریکا امکان‌پذیر است به شرطی که به گفته وی، هدف واشنگتن در سوریه، مبارزه با تروریسم باشد.

روسیه، آمریکا و اردن، در نوامبر گذشته،  توافقی درباره کاهش تنش در جنوب سوریه، امضا کردند. لاروف امروز این توافق را ستود و بر اهمیت آن تأکید کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More