شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمود عباس: قبول میانجی‌گری آمریکا «دیوانگی» است

 

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، شامگاه روز دوشنبه بیست وهفتم آذر، وتوی پیش‌نویس مصر درباه بیت‌المقدس را در شورای امنیت از سوی آمریکا، «بی‌احترامی» به جامعه جهانی خواند.

به گزارش تلویزیون اسکای‌نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، سه‌شنبه ۲۸ آذرماه، گفته که قبول میانجی‌گری آمریکا در گفت‌وگوهای صلح خاورمیانه، «دیوانگی» است.

ازسوی دیگر، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، استفاده‌از حق وتو ازسوی آمریکا علیه پیش‌نویس مصر را محکوم کرد و گفت که اقدام دولت آمریکا، «بی‌احترامی» به جامعه جهانی است و ثبات را در آن، تهدید می‌کند.

شامگاه دوشنبه ۲۷ آذرماه، آمریکا برخلاف چهارده عضو دائم و موقت شورای امنیت، پیش‌نویس مصر درباره بیت‌المقدس را وتو کرد.

نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده آمریکا، در جلسه شورای امنیت گفت که کشورش حق وتو را برای دفاع از نقش واشنگتن در منطقه و روند صلح در خاورمیانه، به‌کار برده است.

ابوردینه گفته است: «این اقدام آمریکا، منفی و چالشی برای جامعه جهانی است». سخنگوی دولت خودگردان فلسطین در این زمینه افزود: «وتوی آمریکا، هرج‌ومرج و افراطی‌گری را به‌جای امنیت در جهان، تقویت خواهد کرد».

پیش از نشست شورای امنیت برای بررسی پیش‌نویس مصر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، هرگونه میانجی‌گری آمریکا را از این پس، در روند صلح خاورمیانه، رد کرد.

عباس، امروز سه‌شنبه بیست وهشتم آذر، برای دیدار با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، فلسطین را به‌سمت ریاض ترک خواهد کرد.

او در نشست رهبران فلسطین در شهر رام‌الله گفت: «پس‌از موضع ترامپ در به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، دیگر آمریکا را به‌عنوان میانجی‌گر و شریک سیاسی، نمی‌پذیریم».

عباس، مردم فلسطین را به تظاهرات علیه سفر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا فراخوانده است. پنس قرار بود فردا چهارشنبه، به اسرائیل و سپس مصر سفر کند.  

 
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More