شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

٩ کشته و شماری زخمی در درگیری میان پیشمرگه‌‌ها و حشدشعبی

 

یک منبع امنیتی در عراق، روز چهارشنبه بیست وهفتم مهرماه، اعلام کرد که در پی درگیری میان پیشمرگه‌های کردستان و نیروهای حشد شعبی، ۹ نفر کشته و شماری زخمی شدند.

به گزارش وب‌سایت عربی۲۱، علی اکبر الخفاحی یکی از فرماندهان پلیس فدرال وابسته به وزارت کشور عراق، گفته که درگیری شدیدی میان عناصر پیشمرگه و نیروهای حشد شعبی در نزدیکی موصل در شمال استان نینوا اتفاق افتاد.  

الخفاجی افزود:«درگیری پس از آن آغاز شد که پیشمرگه‌ها تسلیم سد موصل به نیروهای حشدشعبی را  به دلیل نبود هماهنگی میان دو طرف، نپذیرفتند».

وی گفت:«نیروهای حشدشعبی به رغم هشدار عناصر پیشمرگه، بسیار به سد نزدیک شدند، پس از آن بود که نیروهای پیشمرگه به سمت حشد شعبی آتش گشودند و درگیری میان دو طرف آغاز شد و در حدود سه ساعت طول کشید ».

الخفاجی درباره تلفات دو طرف گفته که در این درگیری، ۸ نفر از حشدشعبی از جمله احمد العبیدی مدیر اطلاعات این گروه کشته شدند. در مقابل یک نفر از عناصر پیشمرگه کشته شد.

مقام نظامی عراقی با اعلام زخمی شدن چهار نفر دیگر از حشدشعبی و پیشمرگه‌ها ، اظهار داشت که دو طرف در این درگیری، از سلاح‌های مختلف استفاده کردند.  

همزمان، دیاری حسین، یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق، در گفت‌وگو با وب‌سایت تلویزیون روودا وابسته به اربیل گفته که «نیروهای حشدشعبی مقر این حزب در شهر کرکوک را مورد حمله قرار دادند و بخشی از آن را به آتش کشدند».

همچنین شاخوان عبدالله نماینده کردستان عراق در پارلمان عراق گفته که شبه‌نظامیان حشد شعبی، دو پلیس کُرد را در برابر ساختمان امنیتی (آسایش) حزب دموکرات کردستان در کرکوک، دستگیر و با تانک از روی آنها رد شدند.

هنوز هیچ منبع مستقلی، اظهارات این دو مقام کردستان عراق را تأیید نکرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More