شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد: درهم شکستن حلقه‌های بسته حکومتی وظیفه هر ایرانی‌ست

 

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، در یادداشتی انتقادی نوشته است که در هم شکستن آنچه او «حلقه‌های بسته حکومتی و مدیریتی» توصیف کرده وظیفه «هر ایرانی مصلح و دلسوز» است.

احمدی‌نژاد، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند، طی یادداشتی که در سایت «دولت بهار» وابسته به حامیان او منتشر شده است، «حلقه‌های بسته مدیریتی و حکومتی» در جوامع مختلف را ثمره «طبع انحصارطلب انسان‌های دورمانده از ارزش‌های فطری و الهی» دانست.

او با تاکید بر اینکه دوران تاریخی این حلقه‌ به پایان رسیده و کارگزاران آن، در «پرده آخر» این نمایش قرار دارند، افزود که «به زودی و با دست قدرتمند ملت» این حلقه‌ها در هم خواهد شکست.   

رئیس دولت‌های نهم و دهم در این یادداشت می‌افزاید: «این حلقه ها گرچه متشکل از قطعات مجزا و حتی به ظاهر رقیب هستند اما در عمل یک طبقه ممتاز را تشکیل می‌دهند که با تسلط بر مراکز قدرت و ثروت از امتیازات ویژه و حقوق برتر نسبت به دیگر مردمان بهره می‌برند».

همچنین حمید بقایی، از نزدیکان احمدی‌نژاد و معاون سابق او، در ویدیویی که روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، با انتقاد از غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، گفت که او «سال ۷۰ به خود من گفت نظام ماندنی نیست».

اخیرا محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، با ارسال نامه‌ای انتقادی به آیت‌الله خامنه‌ای، خواستار «برکناری رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زودهنگام و آزاد ریاست‌جمهوری و مجلس» شده بود.

او همچنین روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در مقابل دادگاه تجدیدنظر سابقش، حمید بقایی، با انتقاد از عملکرد قوه‌ی قضائیه، گفت که «دستگیر می‌کنند و جنازه تحویل می‌دهند و هیچ‌کس، حتی رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخگوی مسؤولیت عملکرد قوه‌ی قضائیه نیست».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More