شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد در نامه‌ای اتهامات دیوان محاسبات را رد کرد و وعده روشنگری داد

 

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی، سخنان فیاض شجاعی، دادستان ديوان محاسبات کشور، درباره تخلفات مالی او و دولتش را رد کرده و در نامه‌ای خطاب به مردم ایران وعده داده که به‌زودی ابعاد این سناریو را برای مردم ایران روشن خواهد کرد.

او در نامه خود نوشته است: «ضمن تکذیب قاطع این ادعاها اعلام می‌دارد که اظهارات این فرد (فیاض شجاعی)، مصداق مجرمانه اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است و رفتار و اقدامات این فرد که به پشتیبانی صاحبان قدرت تکرار می‌شود بر خلاف قانون اساسی و مستوجب تعقیب قضایی است.»
او در ادامه نامه‌ی خود آورده است: «متاسفانه و در شرایطی که کشور با تهدیدات فراوان خارجی و داخلی مواجه است و مردم تحت شدید ترین فشارهای اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی قرار دارند، باندهای قدرت و ثروت با سوءاستفاده از شرایط به دنبال اجرای سناریویی ناجوانمردانه علیه جمعی از خادمان شما در دولت های نهم و دهم هستند.»
محمود احمدی‌نژاد افزوده: «پرده اول این سناریو با دستگیری بلاوجه آقای بقایی اجرا شد و پرده دوم در اظهارات غیرقانونی دادستان دیوان محاسبات و اتهامات سراسر کذب ایشان رونمایی شد.»

رئیس جمهور سابق در نامه امروز خود همچنین نوشته است که «باندهای قدرت و ثروت با سوء‌استفاده از شرایط به دنبال اجرای سناریویی ناجوانمردانه علیه جمعی از خادمان شما در دولت های نهم و دهم هستند و وعده داده که به زودی شرح کاملی از اصل ماجرا و توطئه های غیر اخلاقی طراحی شده را با مردم در میان بگذارد.»
فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود که تا کنون هفت حکم قطعی قضایی علیه آقای احمدی‌نژاد صادر شده که شامل ۵ پرونده نفتی و ۲ پرونده غیرنفتی است. او میزان تخلفات مالی در این پرونده‌ها را حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.
اخیرا جدال لفظی میان محمود احمدی‌نژاد و یارانش با مقام‌‌های قوه قضاییه بالا گرفته است. حمید بقایی که هفته پیش از زندان با تأمین وثیقه ۲۰ میلیاردتومانی آزاد شد، با حمله شدید به قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه‌ای را فردی دروغگو خواند و آرزوی سرنگونی برای مخالفانش کرد. حمید بقایی که به اتهام مالی بازداشت شده بود، صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ از سوی شورای نگهبان رد شد.
روز یکشنبه ۸ مرداد، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، از تعقیب قضایی مجدد حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: «هر کسی از این طایفه و غیر از این طایفه اقدامات خلاف داشته باشد، تحت تعقیب قرار می‌گیرد».

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در واکنش به اظهارات بقایی، گفت: «اینکه افرادی که متهم به فساد مالی می‌شوند بخواهند با غوغاسالاری مسیر پرونده را تغییر دهند، هیچ بعید نیست. اینکه بخواهند احیاناً فشار بیاورند، بعید نیست. قوه قضائیه بر اساس قانون، هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد. اینها تصور می‌کنند موقعیتی در جامعه دارند و می‌خواهند با برخی حرف‌ها و کارها، تست بزنند. کما اینکه مدتی قبل در انتخابات یک تستی کردند و نباید خیلی بها داد.» حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی، از نزدیکان احمدی‌نژاد تهدید کرده‌اند که دست به افشاگری خواهند زد.

 

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد

 

 

هم‌زمان سایت «دولت بهار» سخنان علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد، را بازتاب داده که نسبت به اظهارات فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات، واکنش نشان داده است. جوانفکر گفته است: «از دادستان دیوان محاسبات سئوال می کنم اولا شما به چه مجوزی اقدام به مصاحبه مطبوعاتی علیه افراد می کنید؟ کدام قانون به جنابعالی اجازه داده است تا هراز گاهی علیه رئیس‌جمهور سابق و دولت قبل سخنان کذبی را در رسانه‌ها منتشر کنید و اذهان عمومی را علیه او و خادمان ملت مشوش سازید؟

او خطاب به دادستان دیوان محاسبات گفته: «اگر صادق هستید ، متن دفاعیات مورد ادعایتان را منتشر کنید تا مردم سره را از ناسره تشخیص دهند و به این امر واقف شوند که چه کسانی دروغ می گویند و سرنوشت آنان را چه کسانی رقم می زنند.»   
او در ادامه سخنان خود گفته: «از آقای فیاض شجاعی سئوال می کنم که اگر بخواهیم از شما به اتهام دروغ گویی و تشویش اذهان عمومی شکایت کنیم، به کجا باید مراجعه کنیم که امید به رسیدگی وجود داشته باشد؟ زیرا پیش از این از معاون اول رئیس جمهور فعلی در ارتباط با تهمت ، افترا و دروغ پراکنی شکایت شد اما با وجود صدها برگ سند ، هرگز مورد رسیدگی قرار نگرفت!»
جوانفکر خطاب به شجاعی گفته: «ممکن است امروز برخی صاحبان تریبون ، به اتکاء بعضی مراکز قدرت ، از مرزهای انسانی ، قانونی و اخلاقی عدول کنند، اما تردید نکنید که سرانجام ، اراده الهی در حمایت از مظلوم جاری خواهد شد.»
وی همچنین تصریح کرده که «دادستان دیوان محاسبات ادعا کرده است که آقای احمدی نژاد اگر آب بخورد، نظام از آن مطلع می شود. اینگونه ادعاها را معمولا کسانی مطرح می کنند که ارتباطات ویژه‌ای با بخش های اطلاعاتی و امنیتی کشور دارند! آیا دادستان محترم همچنان قصد دارند به پست های بالاتر ارتقاء جهشی داشته باشند؟»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More