شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران بیانیه‌ی اخیر نمایندگان پارلمان اروپا را محکوم کرد

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به صدور بیانیه‌ی اخیر ۲۶۵ عضو پارلمان اروپا در رابطه با جمهوری اسلامی، با بی‌اساس و بی‌اعتبار دانستن این بیانیه، آن را تلاشی برای تأثیرگذاری بر روابط روبه‌رشد جمهوری اسلامی و کشورهای اروپایی دانست.

۲۶۵ نماینده پارلمان اروپا، دیروز در بیانیه‌ای، ضمن انتقاد از ادامه‌ی نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران و غیردموکراتیک خواندن انتخابات در این کشور، خواستار گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی شدند.

به گزارش ایسنا، قاسمی، امروز، چهارشنبه هفتم تیرماه، این بیانیه را ازسوی تعداد محدودی از نمایندگان پارلمان اروپا دانست که به گفته‌ی او، «به ارتباط با برخی گروه‌های معاند و گروهک منافقین مشهور هستند» و این کار را تلاشی برای «سوء‌استفاده از موقعیتشان برای طرح ادعاهای غیر واقعی درباره‌ی وضعیت حقوق بشر در  ایران» دانسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ در ادامه‌ی سخنان خود، «سازمان مجاهدین خلق» را متهم کرد که همچون چندین مورد مشابه قبلی، «اسامی برخی از نمایندگان پارلمان اروپا را به‌عنوان حامی بیانیه‌ی فوق‌الذکر و بدون اطلاع و امضای آنان منتشر کرده است». او در صحبت‌های خود، از «سازمان مجاهدین خلق» با عنوان «گروهک تروریستی منافقین» یاد کرده است.

قاسمی ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را تلاشی برای تأثیرگذاری بر فرآیند تعامل و همکاری و روابط روبه‌رشد جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی دانست و گفت: «صدور این‌گونه بیانیه‌های بی‌اساس و بی‌اعتبار، جایگاه و منزلت پارلمان اروپا را خدشه‌دار می‌کند؛ از این رو جمهوری اسلامی انتظار دارد نمایندگان پارلمان اروپا با حساسیت‌های لازم در قبال این‌گونه بیانیه‌ها و با تفکر و دقت لازم و ضمن کنکاش از طراحان و تهیه‌کنندگان آن برخورد کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه، هرگونه تلاش برای قبولاندن ارزش‌های خاص یک کشور یا منطقه را به سایر جوامع با فرهنگ‌ها و آداب و سنن متفاوت، تلاشی در جهت رجعت به پارادایم‌های کهنه و منسوخ در روابط بین‌المللی دانست و گفت: «ما چنین ادعاهایی را که مبتنی‌بر فریبکاری، فرضیات ناصحیح و ناآگاهانه است، فاقد هرگونه اعتبار و ارزش تلقی می‌کنیم».

قاسمی در پایان سخنان خود، با تأکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، افزود: «اقدامات به‌جا و مؤثر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به‌خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مبارزه‌ی بی‌امان با جریان‌های تکفیری و تروریستی منطقه، بدون توجه به یاوه‌گویی‌های حامیان تروریست‌های جنایتکار تداوم خواهد یافت».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More