شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تصویب فوریت طرح مقابله با اقدامات آمریکا در مجلس

 

نمایندگان مجلس در روز سه شنبه ۲۷ تیرماه، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با یک فوریت، طرح مقابله با اقدامات آمریکا را به تصویب رساندند.

بر این اساس، کاظم جلالی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌عنوان نماینده طراحان این طرح، به ارائه توضیحاتی درباره آن پرداخت.

جلالی در این جلسه علنی، در دفاع از تقاضای فوریت طرح مقابله با اقداماتی که  آمریکا در منطقه داشته گفت: لازم است نمایندگان واکنش هم‌سویی نسبت به طرح‌هایی که از طرف کنگره آمریکا علیه ایران تصویب می‌شود،‌ داشته باشند.

او اشاره کرد: پس از برجام برعکس تصورات، رفتار آمریکایی‌ها دربرابر ایران به سمت عقلانیت پیش نرفت و بیش از ۶۰ طرح علیه ایران در کنگره مطرح شده است.

جلالی با بیان این‌که آمریکایی‌ها به جای شعار تغییر رژیم ایران بهتر است به تغییر رفتار خود بپردازند، افزود: در بحث مجازات‌ها و اقدامات متقابل به شکل پلکانی عمل می‌کنیم وبا اقدامات متقابل در برابر اقدامات آمریکا برخورد خواهیم کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده عضو جبهه پایداری شاهین‌شهر، می‌مه و برخوار به‌عنوان مخالفت طرح، گفت: باید با جدیت بیشتری نسبت به اقدامات آمریکا مقابله به مثل صورت گیرد.

او تاکید کرد: شرکت‌هایی همچون توتال فرانسه نیز باید در این طرح مورد اشاره قرار می‌گرفت  و همکاری با آن‌ها محدود می‌شد.

پس از سخنان مخالفان و موافقان ، این طرح به رای‌گیری گذارده شده و با ۲۱۳ رای موافق، ۶ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن مجلس، به تصویب رسید.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More