شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توافق شفاهی ترکیه، ایران و قطر درباره‌ی انتقال کالا به دوحه

 نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه روز چهارشنبه هجدهم مردادماه اعلام کرد که آنکارا، دوحه و تهران به یک توافق شفاهی درباره‌ی ارسال کالا از ترکیه به قطر از طریق ایران، دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، زیبکچی در گفت‌وگو با خبرنگاران در آنکار اظهار داشت که وی در روزهای اخیر با همتای قطری خود در ایران دیدار کرده و در زمینه‌ی انتقال کالا به دوحه، به توافقی دست یافته‌اند.

وزیر افتصاد ترکیه گفته که بر اساس این توافق، قرار است که ترکیه کالاهای خود را با کامیون به بندرهای جنوبی ایران ارسال کند و از آنجا به وسیله کشتی به قطر فرستاده شوند.  

زیبکچی افزود: «در این زمینه با طرف ایرانی به توافق شفاهی دست‌ یافتیم و قرار است در روزهای آینده این توافق، به صورت مکتوب امضا شود».

پیش از این، یک مقام ترکیه گفته بود که از ماه اکتبر آینده، یک خط مستقیم انتقال کالا، از بندری در این کشور به بندر «حمد» در قطر، راه‌اندازی خواهد شد.

پس از اعلام قطع روابط میان عربستان و متحدانش با قطر، و سپس بستن راه‌های زمینی و هوایی با این کشور، ترکیه صادرات کالاهای خود به دوحه را افزایش داد.

وزیر اقتصاد ترکیه  ماه گذشته، اعلام کرد که کشورش در طول یک ماه، ۲۰۰ هواپیمای باری، شامل انواع کالا به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار به قطر منتقل کرده‌ است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More