شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جهانگیری: دوستان جاده خاکی بروند جلویشان را می گیرم

 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید می‌کند که فعلاً قصد کناره‌گیری و انصراف از انتخابات را ندارد و در مناظره‌ی سوم همانی که هست، ظاهر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، جهانگیری، چهارشنبه، ۲۰ اردی‌بهشت‌ماه در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد حضورش در مناظره‌ی سوم نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است روز جمعه با موضوع اقتصاد برگزار شود، گفت: «من به‌هرحال برای هر حالتی آمادگی دارم. دوستان اگر در بحث اصلی توسعه‌ای ورود کنند، ما در همان زمینه با آنها بحث می‌کنیم. اگر رفتند در جاده خاکی، جلوشان را می‌گیریم».

معاون اول رئیس‌جمهوری در رابطه با حضور کمرنگش در مناظره‌ی دوم گفت: «تغییر استراتژی ندادم؛ بلکه تغییر تاکتیک دادم که دوستان یک‌دفعه موتور نسوزانند و در مناظره‌ی سوم همانی که هستم ظاهر می‌شوم.»

این نامزد انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤالی در رابطه با ادعای برخی رسانه‌ها در مورد حکم انفصال از خدمتش، ضمن رد این ادعا، گفت «اینها هر چقدر شخم زدند که بتوانند یک نقطه در زندگی من و فرزندانم پیدا کنند، نتوانستند. آمدند یک حکم جعلی در دیوان محاسبات پیدا کردند و دادستان و رئیس دیوان گفتند، اصلاً چنین حکمی وجود خارجی ندارد». او گفت که قصد شکایت از کسانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند، ندارد.

هفته‌ی گذشته تعدادی از رسانه‌های مخالف دولت مدعی شده بودند که اسحاق جهانگیری در سال ۱۳۹۰ به‌دلیل تخلف میلیاردی محکوم به انفصال از خدمات دولتی شده است و سند حکم انفصال از خدمت او را نیز منتشر کرده بودند.

 

  سند حکم انفصال از خدمت اسحاق جهانگیری

 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در مورد ادامه‌ی حضور یا انصرافش در انتخابات گفت که فعلًا قصد انصراف و کناره‌گیری از انتخابات را ندارد.

جهانگیری همچنین گفت که تابه‌حال پنج–شش‌بار فهرست اموال و دارایی‌های خود را به قوه‌ی قضائیه اعلام کرده است و لزومی در اعلام اموال به مردم نمی‌بیند. او تأکید کرد اعلام دارایی از آن جهت است که لیست اموال به قوه‌ی قضائیه ارائه شود و آنها بررسی کنند که دارایی من مسؤول قبل از مشغول‌به‌کار شدن چقدر بوده و بعد از آن چقدر است و ببینند در دوره‌ی مسؤولیت من اموالم به‌صورت غیرطبیعی افزایش پیدا کرده یا خیر و اگر تخلفی صورت گرفته است، برخورد کنند.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به مصوبه‌ی مجمع تشخیص مصلحت نظام در دی‌ماه گذشته مبنی‌بر ضرورت ارائه‌ی فهرست اموال از سوی شهردار، معاونان و شهردارهای کلانشهرها و مجموعه‌ی دیگری از مدیران که در قانون اساسی به آنها اشاره‌ای نشده است، گفت: «حالا باید بینیم از دی‌ماه تا حالا آیا اینها لیست اموال خود را داده‌اند یا خیر؟»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More