شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان کل ایران: برای بازگشت هر کسی به ایران فرش قرمز پهن نمی‌کنیم

محمدجعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران در واکنش به درخواست برخی هنرمندان برای بازگشت یک بازیگر سینما پیش از انقلاب به ایران گفت که این‌ طور نیست که هر کس قصد بازگشت به ایران را داشته باشد برای او فرش قرمز پهن کنند.

منتظری روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد ماه در مصلی ورامین به کمپین هنرمندان برای بازگشت یک بازیگر سینمایی پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: عده‌ای از هنرمندان از فردی که فساد او در سینمای ایران علنی بود و «پس از پیروزی انقلاب به دامان آمریکا فرار کرد»، حمایت می‌کنند و قصد بازگشت او به ایران را دارند.

دادستان کل کشور گفت: «این اقدام حساب شده‌ای است که ما از پشت پرده آن مطلع هستیم».

او بازگشت به ایران را حق هر ایرانی دانست و گفت هیچ مقامی نیز نمی‌تواند مانع این اقدام شود اما اگر فردی «خلاف و جرم» مرتکب شده باشد باید با او برخورد کرد و این‌طور نیست که هر کس قصد بازگشت به ایران را داشته باشد برای او «فرش قرمز» پهن کنند.



فعال محیط زیست برای آمریکا و اسرائیل کار می‌کرد

منتظری همچنین با اشاره به پرونده بازداشت فعالان  محیط زیست اضافه کرد: «دشمنان برای به دست آوردن اطلاعات مهم کشور بویژه در حوزه دفاعی هر کاری می کنند که نمونه آن را می توان در جریان نفوذ یکی از استادان دانشگاه در حوزه حفاظت از محیط زیست مشاهده کرد».

دادستان کل ایران مدعی شد که این فرد فیلم تهیه شده از مراکز حساس ایران را به آمریکا و اسرائیل ارسال می‌کرده است و طبق گفته رئیس دانشگاه، او با رفتارهای مناسب احتمال چنین اقداماتی را از خود دوره کرده بود.

منتظری اقدام به خودکشی این استاد دانشگاه حوزه محیط زیست در دوران بازداشت خود را پی بردن مسئولان به هویت اصلی او عنوان کرد.

دادستان کل جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت که با خودکشی این فعال محیط زیست اطلاعات زیادی از بین رفت.

منتظری تأکید کرد: «اینکه برخی جریانات و افراد تلاش دارند چنین افرادی را تطهیر کنند مصداق کامل نفوذ در مراکز تصمیم گیری کشور است».

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد که روحانی رییس جمهور ایران باید تیم اقتصادی خود را با توجه به وجود «جنگ اقتصادی» علیه ایران، ترمیم کند.

کاووس سیدامامی ۴ بهمن سال گذشته به همراه تعدادی از فعالان محیط زیست به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

سیدامامی، استاد دانشگاه و فعال محیط زیست متهم به «جاسوسی» در زندان ایران تحت عنوان «خودکشی» جان خود را از دست داد.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More