شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

درخواست رفع حصر و رفع ممنوع التصویری خاتمی در مجلس

 

محمدرضا عارف و غلامرضا حیدری، رئیس و عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی ایران خواستار رایزنی حسن روحانی، رئیس جمهوری ، برای رفع حصر سران جنبش سبز و ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی شدند.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس از حسن روحانی خواست که با رایزنی با ارکان نظام، اطمینان لازم را برای رفع حصر و برطرف شدن محدودیت‌های موجود به وجود آورد.

عارف گفت که با رفع حصر و محدودیت‌ها، نه تنها تهدیدی متوجه امنیت و آرامش کشور نخواهد شد، بلکه تلخی حوادث گذشته با شیرینی تفاهم و همدلی جایگزین می‌شود.

غلامرضا حیدری، عضو فراکسیون امید هم در تذکری در صحن علنی مجلس، از آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی تقاضا کرد که به مسئولان دستور دهد این حصر بیش از این کش‌دار نشود.

حیدری از حسن روحانی خواست به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی از آیت الله خامنه‌ای رفع حصر رهبران جنبش سبز و لغو ممنوع‌التصویری محمد خاتمی را درخواست کند.

آقای حیدری گفت: «این عزیزان در شرایط جسمی و سنی خاصی قرار دارند و اگر خدای ناکرده اتفاقی که برای آیت‌الله هاشمی پیش آمد، برای محصورین نیز پیش بیاید، در شأن نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود».

او پیشنهاد کرد که مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالعه‌ای عمیق و همه‌جانبه در مورد  این موضوع انجام دهد که چرا از ابتدای انقلاب تاکنون، رؤسای جمهور، نخست‌وزیران و رؤسای مجلس عموماً به حبس یا حصر کشیده شده‌اند و تکرار این حوادث و رخدادها به صورت یک روند درآمده است.

حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ وعده داده بود که در صورت انتخاب، مشکل حصر را رفع خواهد کرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More