شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

سردار وحید حقانیان :‌خدا معاون اول رییس جمهور را لعنت کند

 

شبکه های اجتماعی در داخل ایران، به بازنشرگسترده ویدیویی از وحید حقانیان، مسوول حفاظت از  رهبر ایران، پرداخته‌اند که وی در آن با انتقاد شدید از اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ایران پرداخته و گفته خداوند او را لعنت کند.

حقانیان که از معتمد ترین و نزدیک ترین افراد به آیت الله خامنه ای رهبر ایران تلقی می شود، در جریان بازدید از مناطق زلزله زده در غرب ایران از طرح مسکن مهر دفاع کرده و با فرستادن لعنت به معاون اول روحانی وی را مسئول "گذاشتن تخم لقِ" انتقاد از این طرح دانست.

جهانگیری به دنبال زلزله 21 آبان، در استان کرمانشاه، با اظهار تاسف از کیفیت نازل ساختمان های انبوه سازی شده تحت عنوان مسکن مهر، گفته بود "بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله اخیر متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده" از وزارت راه و شهرسازی خواسته بود تا "با دقت این موضوع که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی کند".

حقانیان در ویدیوی جنجالی، با انتقاد از "شلوغ کاری" و "سیاسی بازی" بعد از زلزله و افزوده: "خدا لعنت کند معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری [را]. اولین تخم لق را ایشان گذاشت و زود اعلام کرد توی جلسه اقتصاد مقاومتی که آقا مسکن مهر! آخر چه ربطی دارد."

منشی ارشد رهبر ایران، در پایان ویدیو خطاب به فردی که از فیلمبردار این اظهارات می خواهد "آقا این فیلم را پاک کن" می گوید: "نه، عیبی ندارد."

متعاقب این اظهار نظر تند و بی سابقه حقانیان از معاون اول رییس جمهور، مسئولین محلی شامل مجتبی نیک کردار،  معاون استاندار کرمانشاه، ومسعود شریفی، مدیر کل اداره مسکن و شهرسازی استان، که تا قبل از اظهارات، از تعداد قابل توجه تلفات در ساختمان های تخریب شده "مسکن مهر" آمارهایی داده بودند، در مصاحبه های جدید، آن آمار ها و مطالب را تکذیب کرده به "استحکام مسکن های مهر" گواهی دادند.

در پاسخ به تکذیب های مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه، علی بیت اللهی دبیر کارگروه ملی زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: "واحدهای مسکن مهر کرمانشاه بر روی گسل قرار نداشته و علت تخریب جدی، پایین بودن مقاومت این ساختمان است." آقای بیت اللهی افزود: "در مناطق زلزله زده شاهد این هستیم که در کنار بناهای خشت و گلی با تخریب کم، واحد‌های مسکن مهر که دو سال هم از ساخت آنها نمی‌گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است."

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More