شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شهردار تهران، معاونان خود را معرفی کرد

 

محمدعلی نجفی، شهردار تهران، با حضور در صحن شورای شهر، برای قرائت سوگندنامه‌ی شهرداری خود، از معرفی ۴ معاون شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، نجفی امروز چهاردهم شهریور، پیش از ادای سوگند درحضور اعضای شورای شهر تهران، ری و شمیرانات گفت: «به لطف اعضای شورا در روز اول شهریورماه، به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شدم. آن‌روز سوگند یاد کردم و امروز نیز برای بار دوم، سوگند خواهم خورد».

نجفی با ارائه‌ی مختصری از عملکرد چند روزه‌ی خود گفت: «من در طول این مدتی که به‌عنوان شهردار معرفی شدم، تلاش کردم که آشنایی با برنامه‌های شهرداری پیدا کنم و برای اجرای امور این سازمان ،‌ جلساتی را  با مدیران شهرداری و شهرداران مناطق داشته باشم».

شهردار تهران با یادآوری شروع ماه مهر گفت: «با توجه به این‌که حمل‌ونقل عمومی و ترافیک در شهر تهران در ایام آغازین مهرماه اوج می‌گیرد، جلساتی را با مدیران شهرداری و همچنین وزیر آموزش‌وپرورش برگزار کردیم که تصمیماتی در زمینه‌ی فضاسازی عمومی گرفته شد».

شهردار تهران با اشاره شرایط مالی شهرداری گفت: «سال مالی سختی را پیش‌ رو خواهیم داشت.  بخشی از درآمدهای شهر که در بودجه پیش‌بینی شده است، امسال محقق نخواهد شد و باید کاری کنیم که شهرداری در ماه‌های آتی با مشکل مواجه نشود».
نجفی همچنین با اشاره به انتخاب مدیران شایسته برای شهرداری تهران گفت: «تمام تلاشم بر این بوده که افراد لایقی را برای مسؤولیت‌ها در شهرداری برگزینیم».

محمدعلی نجفی طی احکام جداگانه‌ای، محمدمهدی حجت را به‌عنوان معاون معماری و شهرسازی، حسین پورسیدآقایی را به‌عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک، حجت‌الله میرزایی را به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی شهری و سمیع‌الله حسینی را به‌عنوان معاون مالی و اقتصادی شهری منصوب کرد.

او همچنین در انتقاد به برخی اقدامات توسط افرادی جهت مداخله در انتخاب مسؤولان شهرداری گفت: «شنیدم که یکی از دوستان با سه نفر جهت مسؤولیتی صحبت کرده است و یا فردی جهت مسؤولیتی به لابی غیرمتعارف دست زده که او را از لیست افراد مورد نظر خود حذف کردم».

گفتنی است با پایان سخنان محمدعلی نجفی، شهردار تهران سوگندنامه‌ی خود را قرائت کرد.

 

  • محسن پورسیدآقایى، «معاون حمل‌ونقل و ترافیک»

 

محسن پورسیدآقایى

 

از سوابق شغلی محسن پوسیدآقایى، «معاون حمل‌ونقل و ترافیک» شهرداری می‌توان به فعالیت در نهادهای جهادسازندگی، نهضت سوادآموزی و امورتربیتی آموزش‌وپرورش جاده ساوه و اسلام‌شهر اشاره کرد.

او از سال ۶۸ تا ۷۰ نیز به‌عنوان مشاور مدیرعامل راه‌آهن مشغول به‌کار بوده است.

او از سال ۷۰ تا ۷۷ و همچنین از ۹۲ تا ۹۵ مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی بود که به دلیل حادثه‌ی برخورد دوقطار مسافربری در محور سمنان-دامغان در سال ۱۳۹۵، از سمت خود استعفا داد.
 

  • سمیع‌الله حسینی‌مکارم، «معاون مالی و اقتصادی»

 

سمیع‌الله حسینی‌مکارم

 

سمیع‌الله حسینی‌مکارم  که به‌عنوان «معاون مالی و اقتصادی» شهردار منصوب شده است، در سوابق کاری خود، مدیریت اداره‌ی آموزش‌وپرورش منطقه‌ی ۱۴ تهران، معاونت اداری و مالی آموزش‌وپرورش تهران، مدیریت‌کل مدارس شبه قاره‌ی هند و مدیریت‌کل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش را دارد.
حسینی‌مکارم، درطول مدت دولت‌های نهم و دهم از آموزش‌‌و‌پرورش جدا شد و به سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران و پست‌بانک رفت و از آغاز دولت حسن روحانی تاکنون، به‌عنوان معاون توسعه‌ی مدیریت و سرمایه‌ی انسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشتغال داشته است.

 

  • محمدمهدی حجت، «معاون معماری و شهرسازی»

 

محمدمهدی حجت

 

در سوابق محمدمهدی حجت، «معاون معماری و شهرسازی» می‌توان به جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته‌ی ملی یونسکو، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و جانشین وزیر فرهنگ در شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد.
حجت ازرؤسای اسبق و بنیان‌گذاران سازمان میراث فرهنگی و قائم مقام سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است. او فوق لیسانس معماری از دانشگاه تهران و دارای دکترای حفاظت از بناهای تاریخی از دانشگاه یورک بریتانیاست.

 

  • حجت‌الله میرزایی، «معاون برنامه‌ریزی، توسعه‌ی شهری و امور شورا»

 

 حجت‌الله میرزایی

 

حجت الله میرزایی، «معاون برنامه‌ریزی، توسعه‌ی شهری و امور شورا» پیش از این، سمت‌هایی در زمینه‌ی مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای ده‌ها پروژه در مناطق مختلف کشور، با اهداف توسعه‌ی روستایی، شهری، صنعتی و سرمایه‌گذاری مشغول‌به خدمت بوده است.

او علاوه‌بر عضویت هیأت علمی دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل مؤسسه‌ی سیاست‌پژوهی صبا، وابسته‌به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More