شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شهردار تهران: تا زمان ابلاغ حکم، با معاونان و مدیران دیدار می‌کنم

 

محمدعلی نجفی، شهردار تهران، درحالی‌که هنوز حکم رسمی شهرداری به او ابلاغ نشده است،‌ امروز شنبه چهارم شهریور، با حضور در محل کار خود، جلسه‌ای با مدیران و معاونان زیرمجموعه‌ی شهرداری برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شهردار تهران درباره‌ی تاریخ رسمی کار خود در این سازمان گفت: «هنوز حکمی ازسوی وزارت کشور به من ابلاغ نشده است؛ درنتیجه نمی‌توانم بگویم چه‌زمانی کار رسمی من در شهرداری تهران آغاز می‌شود».

نجفی با اشاره به اولویت‌های درنظرگرفته‌شده برای مدیریت شهر تهران، خاطرنشان کرد: «نخستین قدم این است که اولویت‌ها را از فوریت‌ها تفکیک کنیم. اما باید به یک نکته‌ توجه داشت که تمامی مسائل شهری با یکدیگر در ارتباط‌‌اند؛ بنابراین تعیین اولویت‌ها کار مشکلی است. به‌عنوان مثال: بحث آلودگی هوا با موضوعاتی همچون حمل‌ونقل و ترافیک در ارتباط هستند. اما با درنظر گرفتن تمام این جوانب، لیستی از اولویت‌ها و فوریت‌ها تهیه کردم که باید آن‌ها را پی‌گیری و سپس درباره‌ی آن‌ها تصمیم‌گیری کرد».  

او با اشاره به برگزاری جلسه‌ی امروز، با مدیران و معاونان مجموعه‌ی شهرداری گفت: «این هفته را برای آشنایی با مدیران و معاونان درنظرگرفته‌ام. شاید برخی از مدیران علاقه‌ای به ادامه‌‌ی همکاری با شهرداری را نداشته باشند، یا من علاقه‌ای به کار با آن‌ها نداشته باشم، اما هنوز تصمیمی برای جابه‌جایی مدیران و معاونان صورت‌نگرفته و تصمیم‌گیری در این رابطه زود است».
شهردار تهران با تأکید بر اینکه شهرداری نهاد خدمتی است، خاطرنشان کرد: «ما افتخار می‌کنیم که شهرداری یک نهاد خدماتی است و به مردم خدمت می‌کند؛ اما من معتقدم باید این خدمت با رویکرد اجتماعی باشد».
نجفی همچنین تأکید کرد: «تا زمانی‌که حکمم امضا نشود، به شهرداری نمی‌آیم؛ اما در دفتر خود، خارج از شهرداری، جلسات و کارها را ادامه خواهم داد».
به گفته‌ی نجفی، ابلاغ صدور حکم شهرداری، دارای یک فرایند قانونی است که شورا نظر خود را به وزارت کشور ارسال می‌کند و پس از طی‌شدن فرایند قانونی، وزیر کشور حکم مربوطه را صادر می‌کند.

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز از انتخاب سرپرست برای شهرداری، درصورت نرسیدن حکم شهردار تهران تا فردا خبر داد.
هاشمی در حاشیه‌ی جلسه‌ی شهردار تهران با معاونان و رؤسای شهرداری تهران گفت: «اگر حکم شهردار تهران تا فردا توسط وزیر کشور امضا و ابلاغ نشود، در جلسه‌ی فردا برای شهرداری تهران سرپرست انتخاب خواهد شد».
اعضای شورای شهر تهران، چهارشنبه اول شهریور، در اولین دستور نخستین جلسه‌ی شورای شهر پنجم، محمدعلی نجفی را با ۲۱ رأی، به‌عنوان شهردار پایتخت انتخاب کردند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More