شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فراکسیون امید خواهان حل موضوع حصر شد

 

همزمان با اعتصاب غذای خشک مهدی کروبی، فراکسیون امید با تشکیل جلسه‌ای خواهان پیگیری موضوع حصر و پایان بخشیدن به حل این مساله شد.

به گزارش ایلنا، اعتصاب غذای، مهدی کروبی، از روز گذشته چهارشنبه ۲۵ مرداد با واکنش‌های شدیدی از سوی مسئولان و برخی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین فعالان سیاسی روبرو شد.

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید، درباره پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این فراکسیون گفت: «در حال حاضر اعضای فراکسیون و اعضای کمیته حصر و همچنین دیگر اعضای فراکسیون امید، پیگیر مساله هستند و ما این تلاش را تا پایان این موضوع ادامه خواهیم داد.»

او در ادامه با اشاره به بیماری قلبی و کهولت سن آقای کروبی تصریح کرد: «در حصر بودن ایشان و وجود ماموران در داخل خانه هیچ توجیه قانونی ندارد و امیدوارم هرچه زودتر به این بی قانونی خاتمه داده شود.»

روز گذشته فاطمه کروبی از اعتصاب خشک مهدی کروبی پس از نماز صبح خبر داد.

فاطمه کروبی با اعلام این خبر گفته بود که آقای کروبی تصمیم گرفته است که به جز داروی قلبش چیزی دیگری از جمله آب و غذا نخورد.

مهدی کروبی در پی این اعتصاب دو خواسته از جمله خروج ماموران امنیتی از منزل و دوم برگزاری علنی دادگاه و اعلام هرچه سریعتر تاریخ این دادگاه را خواهان شد.

مهدی کروبی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ بود. او از رهبران جنبش اعتراضی ایران موسوم به جنبش سبز است که از سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More