شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده‌کل سپاه: اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، شانس هرگونه تعامل را ازبین می‌برد

 

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجرایی‌شدن تحریم‌های جدید علیه ایران را معادل با خروج یک‌جانبه‌ی آمریکا از برجام می‌داند و  می‌گوید که تحریم‌های جدید آمریکا، شانس هرگونه تعامل را برای همیشه ازبین خواهد برد.

به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر جعفری، یک‌شنبه شانزدهم مهرماه، در جلسه‌ی شورای راهبردی سپاه که با موضوع تحلیل رفتار دولت ترامپ تشکیل شده بود، با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران، اجرای قانون کاتسا (اجرایی‌شدن تحریم‌های جدید علیه ایران) را معادل با خروج یک‌جانبه‌ی آمریکا از برجام می‌داند، گفت: «همان‌طور که در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم، در صورتی‌که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود، این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع ۲هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند».

قانون «کاتسا» یا همان «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act) قانون تحریم‌های جدید علیه ایران، کره‌شمالی و روسیه است که پس از تصویب در کنگره‌ی آمریکا، ۱۱ مردادماه به امضای ترامپ رسید. این قانون، مشتمل‌بر تحریم‌های بیشتر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برنامه‌ی موشک‌های بالستیک این کشور، تحریم‌های مرتبط با تروریسم در رابطه‌با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم‌های تسلیحاتی می‌شود. دولت آمریکا پس از تصویب آن، موظف شد ظرف ۹۰روز، این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.

فرمانده‌کل سپاه همچنین تأکید کرد درصورتی‌که اخبار پراکنده‌ی موجود درخصوص درنظر گرفتن سپاه به‌عنوان گروه تروریستی ازسوی دولت آمریکا صحیح باشد، «سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان، به‌ویژه منطقه‌ی خاورمیانه، هم‌سنگ داعش درنظر خواهد گرفت».

سرلشکر جعفری همچنین گفت که «اگر آمریکایی‌ها هدف نهایی خود را از طرح این‌گونه مسائل، مذاکره با ایران، درباره‌ی منطقه قرار داده‌اند، مسیری کاملاً اشتباه را انتخاب کرده‌اند» و افزود: «جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند؛ نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن».

او با تأکید بر این‌که تحریم‌های جدید آمریکا «شانس هرگونه تعامل را برای همیشه ازبین خواهد برد»، گفت: «این تحریم‌ها تجربه برجام را برای ما کامل می‌کند و آن تجربه این است که گفت‌وگو برای آمریکا، ابزار فشار و دشمنی است؛ نه تعامل یا حل مسئله».

فرمانده کل سپاه در پایان سخنان خود، با تأکید بر این‌که رفتار آمریکا با ایران ثابت کرده است که نمی‌توانیم روابط خارجی خود را صرفاً براساس برجام تنظیم کنیم، تصریح کرد: «آمریکایی‌ها بدانند،  جمهوری اسلامی ایران، از فرصت رفتار احمقانه‌ی دولت ترامپ با برجام، برای ایجاد جهش در برنامه‌های موشکی، منطقه‌ای و دفاعی متعارف خود استفاده خواهد کرد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More