شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لاریجانی:ایجاد اشتغال و رفع تنگنا‌های معیشتی؛ مطالبه بحق مردم

 

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه‌قضاییه گفت که داشتن اشتغال و رفع تنگناها و مشکلات اقتصادی مطالبه بحق مردم است و باید به این خواسته توجه داشت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، امروز هجدهم دی، در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به تجمعات اعتراضی اخیرتصریح کرد: حوادث اخیر از جهات مختلفی قابل تأمل است. برخی تجمعات در تعدادی از شهر‌ها برگزار شد و دشمن با تحریک و برنامه‌ریزی، این تجمعات را به‌ آشوب کشید. در این راستا اغتشاشگرانی پیدا شدند که به اموال عمومی هجوم بردند و این کار با هیچ قانون، معیار و میزانی قابل توجیه نیست.
او خطاب به دادستان‌ها و قضات رسیدگی‌کننده به پرونده بازداشت‌شدگان حوادث اخیر نیز گفت: برخی در این رابطه اغفال شدند و با خط گرفتن از دشمن دست به برخی اقدامات نظیر تخریب اموال عمومی زده‌اند. حساب این افراد از کسانی که اغفال شده‌اند، سابقه کیفری ندارند و اقدام مؤثری نیز در این حوادث نداشته‌اند، جداست و گروه دوم باید حسب تشخیص قاضی و در حد مقدورات قانونی از رأفت اسلامی برخوردار شوند تا فرصت دوباره‌ای به آنان داده شود که در فکر و راه خود تجدیدنظر کنند.

لاریجانی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رفع تنگنا‌های معیشتی، مطالبه بحقی است که نباید فراموش شود، گفت: «حضور به‌موقع مردم در صحنه و تشخیص صحیح که منجر به جمع شدن بساط دشمن و آشوبگران شد، نباید مانع از شنیدن مشکلات آنان شود، در این میان باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و اگر مردم جهد و تلاش مسئولان را در این زمینه ببینند قطعاً مانند همیشه در صحنه حضور خواهند داشت و با نظام همراهی خواهند کرد. امیدواریم که با تدبیر، فکر صحیح و کار جهادی، مشکلات با تلاش مسئولان و همکاری مردم، برطرف شود.
او بار دیگر رفتارهای آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: یکی از عجیب‌ترین برخورد‌ها در این حوادث، نحوه مواجهه آمریکا با مسائل داخلی ایران بود. کشوری که با ادعای دفاع از حقوق بشر انواع مشکلات را برای ملت ایران به‌وجود آورده و مردم ما فشار تحریم‌های آن‌ها را در زمینه‌های گوناگون از جمله دارو و غلات هرگز فراموش نخواهند کرد، حالا در سطح رئیس جمهور و مسئولان ارشد، به‌ظاهر دلسوز مردم ایران شده است و با پیام‌های پی‌درپی از آشوبگران حمایت می‌کند.
آملی لاریجانی همچنین برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل را اقدامی بی‌پایه و اساس دانست و گفت: «مفتضح‌تر از رفتار آمریکا، برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره مسائل داخلی ایران بود که نشان داد آمریکا به شورای امنیت به‌چشم ابزاری جهت پیشبرد سیاست‌های خود نگاه می‌کند و در واقع آن را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهد. این اقدام آمریکا در حالی بود که اولاً از منظر حقوق و عرف بین‌الملل، امور داخلی کشور‌ها هیچ ارتباطی به شورای امنیت سازمان ملل ندارد و ثانیاً اعتراضات و حوادثی به‌مراتب بزرگتر از آشوب‌های اخیر در ایران در کشور‌هایی نظیر فرانسه و خود آمریکا رخ داده، اما اثری از تشکیل چنین جلساتی نبوده است.

 

  • موافق بستن فضای مجازی نیستیم

رئیس قوه‌قضاییه با بیان اینکه موافق فضای مجازی نیستم گفت: «در حوادث اخیر دیدید که کانال‌های مدعی دفاع از حقوق بشر و افشای حقایق چگونه به کانال‌های مروج خشونت و محرک آشوبگران تبدیل شدند؛ تا جایی که ساختن بمب را آموزش می‌دادند و افراد فریب‌خورده را به آتش زدن مساجد و حسینیه‌ها تحریک می‌کردند، بر همین اساس ما معتقد نیستیم که فضای اینترنت بسته شود یا پیام‌رسان‌های اجتماعی کلاً مسدود شوند بلکه می‌گوییم فضای مجازی باید فضایی شفاف و با رعایت امنیت اجتماعی و ملی و همچنین در حوزه وقوع جرایم، پاسخگو باشد.
به گفته آملی لاریجانی ایران از کشورهایی است که فضای مجازی آن بدون حساب و کتاب است و باید بتواند مدیریت و نظارت  فضای مجازی را برعهده و بر روی آن نظارت کافی داشته باشد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More