شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مانور نظامی ایران در خلیج فارس / هشدار به دو ناو بیگانه

 

رزمایش مشترک نیروهای نظامی ایران با عنوان محمد رسول الله پنج، بامداد روز دوشنبه دوم بهمن‌ماه، با اعلام دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل مکران و دریای عمان آغاز شد.

این در حالی است که معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران از هشدار هواپیماهای گشت دریایی ارتش به ۲ فروند ناو جنگی بیگانه طی این رزمایش خبر داد.

فرماندهان هدف از این رزمایش مشترک را افزایش مهارت و آمادگی های دفاعی و همچنین ارتقای روحیه سلحشوری کارکنان و انتقال تجربیات ، ارزیابی آموزش‌های سالیانه و تمرین همچنین هماهنگی بین نیروهای تابعه ارتش عنوان کرده‌اند.

وسعت این رزمایش مشترک سه میلیون کیلومتر مربع در محدوده جنوب و جنوب شرق ایران است و با حضور نیروهای دریایی ، زمینی ، هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا برگزار می شود.

در این رزمایش تیپ ۴۱ نیروی زمینی ارتش انواع راکت‌های نازعات و فجر ۵ و همچنین توپ‌های ۱۵۵ میلی‌متری با هدایت لیزری و توپ‌های ۱۲۲ میلی‌متری اتوماسیون شده خود را آزمایش کرد.

همچنین یگان‌های شناور سطحی، زیردریایی‌های سبک و سنگین، تیپ‌های تکاور و تفنگدار ساحلی و یگان‌های هوادریا اعم از انواع بالگردهای ضدسطحی، ضدزیردریایی و هواپیماهای گشت شناسایی بال‌ثابت نیروی دریایی ارتش به‌صورت همزمان در محدوده‌های از پیش تعیین‌شده به‌وسعت 2 میلیون و دویست هزار کیلومترمربع مستقر شدند.

همچنین دریادار دوم سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش و سخنگوی رزمایش گفت: «بامداد امروز و در ساعات اولیه مرحله نمایش قدرت 2 فروند از ناوهای ائتلاف که به‌منظور پایش یگان‌های نیروی دریایی ارتش به محدوده رزمایش نزدیک شدند توسط پهپادهای این نیرو به‌صورت دقیق شناسایی شدند و پس از اعلام به قرارگاه تاکتیکی رزمایش، هواپیماهای گشت و شناسایی با پرواز بر فراز ناوهای ائتلاف به آنها هشدار دادند و این ناوها منطقه رزمایش را ترک کردند.»

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More