شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محسنی‌اژه‌ای: به گمانم فتنه جدیدی در پیش است

 

معاون اول قوه‌ قضاییه پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: «امروز تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد موثر و دستگاه قضایی شدت گرفته و وقتی به تجربه گذشته نگاه می‌کنم، به نظرم می‌رسد که فتنه و اقدامی جدید در پیش است. امریکا یک‌طور حرف می‌زند، برخی کشورهای منطقه وارد مسائل دیگری شده‌اند، آرایش جدیدی در منطقه شکل گرفته و نهادهای انقلابی، سپاه، دستگاه‌های قضایی تخریب می‌شود. به گمانم توطئه‌ای جدید در پیش است».
محسنی اژه‌ای به مناسبت هفته قوه‌قضاییه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات جدید در کشور تصریح کرد: «بنی‌صدر خودخواه و مغرور به رای مردم، شروع به توهین و تخریب افراد و نهادهای انقلابی کرد و به‌جای حل مشکلات مردم، آنها را تحقیر کرد نمی‌دانست رئیس جمهور باید مشکلات مردم را حل کند ولی او مردم را تحقیر می‌کرد و آن‌ها را چماق به دست می‌خواند. او افراد موثر را تخطئه می‌کرد. دل به بیرون بست. به‌جای تمرکز بر جنگ وارد حاشیه‌ها شد. در همین دانشگاه تهران چه‌ها که نکرد».

او به نقش دستگاه قضایی در ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: «به دولت کمک می‌کنیم در برابر مفسدان بایستد تا زمینه فساد کم شود. به دولت کمک می‌کنیم تا در مبارزه با قاچاق توفیق بیشتر داشته باشد. در چارچوب نظام حمایت می‌کنیم تا این گرانی، رکود، مشکلات حل شود».
محسنی اژه‌ای در مورد اقدامات قوه قضاییه برای استقرار امنیت در کشور گفت: ‌«می‌دانید امروز که بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه در ناامنی هستند و هزار‌ان انسان در طول روز مجروح، کشته و اسیر می‌شوند و در دست دژخیمان دست پرورده آمریکا شکنجه می‌شوند اما ایران امنیت دارد».
او همچنین با اشاره به پرونده‌هایی نظیر پرونده‌ ۳ هزار میلیاردی، پرونده چند هزار میلیاردی نفتی، پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، پرونده اختلاس‌های بانکی، پرونده ارز و پرونده بعضی از تعاونی‌های اعتباری خاطرنشان کرد: «با کمال تاسف وزارت تعاون سابق به شرکت‌ تعاونی‌های اعتباری مجوز داده و نظارتی هم بر عملکرد آن‌ها نکرده است. شما شاهد هستید بسیاری از این تعاونی‌ها چه مشکلاتی برای مردم، دولت، بانک مرکزی و قوه قضاییه ایجاد کرده است. وزارت تعاون سابق به این تعاونی‌ها مجوز داده ولی نظارت در کار نبوده است».
محسنی‌اژه‌ای با طرح این سوال که چرا نهاد‌ها و افراد انقلابی و متدین و افراد دلسوخته این نظام مورد هجمه، تحقیر و توهین قرار می‌‌گیرند؟ ابراز داشت: «چرا در برخی از مقاطع هجمه‌ها بیشتر می‌شود؟ دشمن و شیاطین و افرادی که منافعشان را در خطر می‌بینند، مشاهده می‌کنند که چه کسانی سد راه متجاوزان، غارت‌گران و اشرار هستند».
سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: «به عنوان فردی که از اول انقلاب تا به امروز در دستگاه قضایی و اجرایی بوده است می‌گویم در ابتدای انقلاب علیه کمیته‌ها، دادگاه‌های انقلاب، سپاه و عناصر موثر در نظام تخریب می‌شدند. پس از آن تخریب اقدامات خطرناکی انجام می‌شد. می‌گفتند ارتش را برای چه می‌خواهیم. بعد جنگ تحمیلی شروع شد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More