شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمود صادقی :غلامی گزینه ایده آل اصلاح طلبان برای وزات علوم نیست

محمود صادقی، عضو اصلاح‌طلب مجلس، از جلسه اخیر خود و دو نماینده دیگر مجلس- فاطمه سعیدی و جلال میرزایی- با گزینه پیشنهادی وزارت علوم خبر داده و گفته است: "منصورغلامی گزینه ایده‌آل برای وزارت علوم نیست اما درنهایت با توجه جمیع شرایط و بن‌بستی که در این حوزه ایجاد شده، حضورش می‌تواند راهگشا باشد."
صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، تاکید کرده که «منصور غلامی» به احتمال قوی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی روز یکشنبه ۳۰مهر، به مجلس معرفی خواهد شد.

به گفته‌ی محمود صادقی در این جلسه که در دفتر محمدرضا عارف برگزار شد، درباره برنامه‌ها و دیدگاه‌های منصورغلامی و همچنین انتقادهایی که به عملکرد وی در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان به‌ ویژه در ۴ ساله دولت روحانی وارد است، بحث‌هایی مطرح شد. صادقی گفته است که منصور غلامی در این جلسه به برخی از مشکلات موجود در دانشگاه بوعلی و انتقاداتی که از سوی دانشجویان نسبت به مدیریت وی مطرح است، پاسخ داده است.

صادقی به نقل از برخی دانشجویان گفت که دانشگاهیان همدان معتقدند گشایش‌های موردنظرشان در دوره غلامی محقق نشد: "برخی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان نسبت به پاره‌ای برخوردها با نشریات دانشجویی این دانشگاه انتقاداتی را مطرح می‌کنند و معتقدند آقای غلامی حمایت مناسبی از فعالیت‌های دانشجویان نداشته و همچنین در برگزاری برخی برنامه‌های دانشجویی و مراسم‌ها از دانشجویان پشتیبانی نکرده است."

منتقدین همچنین به برخی انتصابات در دانشگاه بوعلی سینای همدان ازسوی منصورغلامی انتقاد دارند و به‌ویژه معتقدند معاون فرهنگی دانشگاه نه‌تنها گرایش اصلاح‌طلبی ندارد، بلکه نزدیک به جبهه پایداری بوده است. محمود صادقی در این زمینه گفته: "باوجود آن‌که گفته می‌شود این فرد عضو بسیج بوده، اما به‌گفته آقای غلامی، معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی ایثارگری است که با هویت اصلاح‌طلبی فعالیت می‌کرده و همچنین تاکید داشت که با حضور این مدیر فرهنگی، موفق شده‌اند فضا را بهتر مدیریت کنند."

محمود صادقی همچنین به نقل از دانشجویان دانشگاه بوعلی گفته که علاوه بر این مسائل، دانشجویان همچنین نسبت به تنزل رتبه علمی این دانشگاه و کمبود امکانات رفاهی در زمان مدیریت منصور غلامی انتقاد دارند.

با این حال محمود صادقی تصریح کرده است که با توجه به مسائلی که در این جلسه مطرح شده است، این سه نماینده مجلس به این جمع‌بندی رسیدند که با توجه به جمیع شرایط، منصور غلامی، گزینه مناسبی برای تصدی وزارت علوم است.

 

  • غلامی با ایده‌آل اصلاح‌طلبان فاصله دارد

به گفته‌ی محمود صادقی، منصور غلامی، گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم با ایده‌آل‌های اصلاح‌طلبان  فاصله زیادی دارد و ایده‌آل این جریان سیاسی گزینه‌هایی همچون رضا فرجی‌دانا و جعفر توفیقی هستند. با این حال، صادقی تصریح کرده که در شرایط فعلی که معرفی حدود ۱۰ تا ۱۲ نفر از گزینه‌های احتمالی، هر کدام به‌دلیلی بی‌نتیجه ماند، به نظر می‌رسد آقای غلامی گزینه‌ای قابل‌قبول باشد.

منصور غلامی در دولت خاتمی به‌ مدت ۸ سال ریاست دانشگاه بوعلی‌سینای همدان را برعهده داشته و پس از دوره ۸ ساله احمدی‌نژاد نیز مجدداً در سال‌های اخیر ریاست این دانشگاه را در دولت روحانی به عهده داشته است. همچنین پیش از دولت اصلاحات نیز مسئولیت‌هایی همچون ریاست دانشکده یا معاونت‌های مختلف را در کارنامه دارد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More