شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نوبخت: فعلاً روحانی دنبال تغییر «وزرای نا امید» نیست

 

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به سخنان روحانی رییس جمهور ایران در مورد «وزرای نا امید» گفت که روحانی فعلاً به دنبال تغییر «وزرای نا امید» نیست.

نوبخت روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران گفت که صحبت‌های روحانی از «وزیران نا امید» این بود که جای نگرانی نیست و می‌توان مشکلات را حل کرد.

او افزود که روحانی «انسان زیرکی» است و از همکاران خود اطلاع دارد و در شرایطی که لازم باشد تغییر ایجاد می‌کند اما تغییر «وزرای نا امید» فعلاً در دستور کار نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از پرداخت یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه «رفع تنش آب» در سال جاری خبر داد.

 

مردم باید آب کم مصرف کنند

نوبخت با تاکید بر اینکه مردم باید مصرف آب را کاهش دهند، تاکید کرد که امکان افزایش منابع برای مدیریت آب از یک حد بیشتر وجود ندارد بنابراین برای عبور از کم‌آبی مردم باید کمک کنند.

سخنگوی دولت به نابسامانی اخیر بازار ارز اشاره کرد و گفت که اگر نرخ‌هایی به غیر از نرخ‌های اعلام شده در بازار صورت می‌گیرد، از نظر دولت غیرقانونی است.

 

ما برای ۸۰ میلیون ایرانی تصمیم می‌گیریم

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه «ما برای ۸۰ میلیون نفر تصمیم می‌گیریم» اضافه کرد: وظیفه دولت است که مردم را در سختی قرار ندهد.

 

سخنگوی دولت به نام محمود حجتی وزیر کشاورزی در بین نامزدهای پست شهرداری تهران اشاره کرد و گفت که دولت راضی نیست اما با شورای شهر همکاری می‌کند.

نوبخت همچنین در خصوص ارز مسافرتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان نیز گفت که بانک‌ها موظف به پرداخت ارز مسافرتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان هستند در غیراینصورت با بانک مربوطه برخورد می‌شود.

او به مطالبات کارگران معدن یورت اشاره کرد و گفت که اگر پرداختی، مانده اعلام کنند تا سازمان برنامه و بودجه پرداخت کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین از آمار دقیق زندانیان ایرانی خارج از کشور و جرم آنها اظهار بی‌اطلاعی کرد.

نوبخت در پایان نیز تنها گزارشی از وضعیت زلزله کرمانشاه ارائه کرد و اظهار امیدواری کرد که بازسازی مناطق زلزله زده  به صورت کامل انجام شود.

 

این خبر در حال تکمیل است...

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More