شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هاشمی‌طبا: از جناح اصول‌گرایان از من خواستند به نفع یکی از آنها کنار بروم

 

مصطفی هاشمی‌طبا، از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست‌جمهوری، با تأکید بر اینکه خود در انتخابات به روحانی رأی می‌دهد، گفت اگر کسی از او نظرخواهی کند، به او می‌گوید که به روحانی رأی دهد، اما از حضور در انتخابات، انصراف نخواهد داد.

هاشمی‌طبا در نشست خبری که روز دوشنبه، ۲۵ اردی‌بهشت‌ماه در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، گفت: «بنده اعلام کردم به آقای روحانی رأی می‌دهم، چون ایشان را برای ادامه‌ی حرکت کشور اصلح می‌دانم و اگر بتوانم، ایده‌هایم را در اختیارشان قرار می‌دهم تا براساس تشخیص، در مجموعه‌ی مدیریتی کشور دنبال کند».

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با ابراز امیدواری در این مورد که تداوم دولت روحانی بتواند کشور را به شرایط مطلوب‌تری برساند، گفت: «اگر دیگران با من تماس بگیرند و در مورد رأی دادن نظرخواهی کنند، به آنها می‌گویم که به آقای روحانی رأی دهند تا ایده و فکر او کشور را به سروسامان واقعی برساند.»

هاشمی‌طبا اعلام کرد که ثبت‌نامش بدون مشورت با کسی بوده و هیچ کس هم از جناح اصلاح‌طلب از او درخواست انصراف نکرده و این تصمیم خودش بوده است که به روحانی رأی بدهد.

او همچنین اشاره کرد که برخی خواستار انصراف او شده‌اند، اما او انصراف نمی‌دهد، چون انصراف را به‌معنای دست برداشتن از ایده‌ها و نظرات خود می‌داند که این‌طور نیست.

هاشمی‌طبا گفت: «از جناح اصول‌گرایان، فرد بسیار محترمی با من تماس گرفت که من به نفع یکی از آن‌ها کنار بروم، ولی من مخالفت کردم. متنی تهیه کرده بود که من به نفع آنها کناره‌گیری کنم که این متن درحال حاضر موجود است واگر لازم شد قابل ارائه به خود آن نامزد است.»

این نامزد اصلاح‌طلب انتخابات، در ادامه با تحلیل برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، با انتقاد از سیاه‌نمایی اصول‌گرایان در مسائل گفت: «اگر در فیلم‌هایی که از آنها منتشر شد، شخصیت‌ها از فیلم پاک شود، این فیلم درست مثل آن است که عناصر ضد انقلاب تهیه کرده‌اند؛ چون پر از سیاه‌نمایی علیه جمهوری‌اسلامی ایران است».
او همچنین در ادامه‌ی انتقاد خود از اصول‌گرایان گفت که آنها قول‌هایی دادند که وقتی می‌پرسی چطور می‌خواهند این قول‌ها را عملیاتی کنند، پاسخی نمی‌دهند و تنها سؤال می‌پرسند، که این شگردی برای پاسخ ندادن به سؤال است.
هاشمی‌طبا در واکنش به برخی تحرکات ایام انتخابات در خارج از کشور گفت: «برخی عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور از رنگ بنفش استفاده می‌کنند تا به مردم بگویند آنها با ما هستند که این‌طور نیست. همه براساس تحرکات و برنامه‌هایی این اقدامات را انجام می‌دهند».

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی‌بر اینکه آیا نمی‌ترسید که رأی شما از آرای باطله کمتر شود،‌ گفت: «همین الان هم رأی‌ من کم است و نظرسنجی‌ها هم این امر را نشان می‌دهند. نه، من با نیتی وارد این عرصه انتخابات شدم؛ من خواهان فراهم شدن گفتمان اصلاح زیست‌گاه ایران، برطرف کردن استضعاف گروهی از مردم کشور که مشکل دارند و همچنین رونق اقتصادی و اشتغال به طور کامل هستم و این امر از طریق توریسم و گردشگری فراهم می‌شود و این گفتمان از نظر من توفیق بسیاری پیدا کرده است.»

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More